Hochland România nu doar că aduce ”Bucuria Gustului”, așa cum știm din tacticile lor de brand activation și marketing, dar și sprijină carierele viitorilor profesioniști din MarCom prin susținerea proiectului Pepiniera de Talente. Aflăm dintr-un interviu cu Florin Dumitru, Senior HRBP & Talent Attrition Responsible, despre implicarea companiei în inițiative de formare a generațiilor viitoare, despre cultura organizațională și apetitul de învățare și creștere a angajaților actuali.
Pepiniera de Talente IAA: O rampă de lansare pentru viitorii specialiști
Pepiniera de Talente IAA este un program educațional dedicat studenților și absolvenților interesați de marketing și comunicare. Organizată de Școala IAA, această inițiativă oferă acces la cursuri intensive, studii de caz și mentorat din partea unor profesioniști consacrați. Programul își propune să pregătească tinerii pentru provocările din industrie, oferindu-le atât cunoștințe teoretice, cât și experiență practică relevantă.
Hochland este unul dintre susținătorii activi ai acestui program, contribuind la dezvoltarea viitoarelor generații de specialiști prin implicare directă și oferirea de oportunități reale de carieră.

De ce susțineți Pepiniera de Talente IAA?
„Acest program este o oportunitate extraordinară pentru studenți de a lua contact cu profesioniști din industrie, care le prezintă exemple practice și actuale. Am primit cu bucurie invitația de a-l susține, deoarece știm că debutanții în marketing și comunicare au nevoie de practică și aprofundare.”
Pentru Hochland, acest parteneriat nu este doar despre susținerea unui program educațional, ci și despre implicarea directă în formarea viitorilor specialiști. Angajații companiei au ocazia să împărtășească experiențe reale, să pregătească studii de caz și să interacționeze cu studenții.

Beneficiile Pepinierei de Talente pentru industrie și parteneri
Atât pentru susținători, cât și pentru industrie, programul are un impact major. „Utilitatea pentru noi este în mai multe direcții. Angajații noștri au avut șansa să prezinte în fața studenților activitatea lor și să pregătească studiile de caz. Această interacțiune cu noua generație a fost extrem de interesantă și utilă pentru noi.”
Din perspectiva industriei, expunerea tinerilor la diverse companii și specialiști creează o comunitate solidă de viitori profesioniști. „Se creează legături care se pot regăsi de-a lungul timpului.”

De la idee la practică: evaluarea proiectelor studenților
În cadrul programului, studenții au lucrat pe briefuri oferite de Hochland pentru brandurile Almette și Hochland. „Încă o dată, felicitări! S-a pus suflet, au fost multe ore investite și ne bucurăm că au lucrat în echipă. Au fost idei interesante, alte perspective cu siguranță utile pentru noi. Într-un cuvânt, entuziasm!”
Această experiență le oferă studenților șansa de a lucra pe briefuri reale și de a primi feedback valoros direct din industrie, un pas esențial pentru dezvoltarea lor profesională.
Oportunități de carieră la Hochland pentru tinerii absolvenți
Hochland își deschide porțile pentru juniori, având poziții de asistenți și interni în departamentele de marketing și vânzări. „Încet, încet, ne-am deschis și noi ușile către persoanele cu mai puțină experiență.”
Procesul de recrutare este gândit astfel încât să fie accesibil și eficient. „Începem cu un anunț în social media și pe site-ul nostru, urmat de o primă interacțiune cu responsabilul din Resurse Umane. Ulterior, organizăm un interviu la sediu, la care participă și managerul poziției. Înainte de a lua decizia finală, avem și o probă practică, un studiu de caz sau o prezentare. De obicei, întregul proces durează 3-4 săptămâni.”
Candidatul ideal pentru Hochland trebuie să fie motivat, să se alinieze valorilor companiei și să fie deschis la învățare și dezvoltare continuă.

Care sunt top 3 avantaje pe care le are un tânăr la început de carieră în Hochland?
Hochland oferă un pachet complet când vorbim despre activități, învățare și libertate de exprimare și decizie. Chiar dacă suntem o companie medie ca mărime, angajații noștri au parte de activități complete și complexe.
Un mare avantaj este că noi dezvoltăm local strategii, produse și procese. Așadar, putem vorbi despre o complexitate ridicată a pozițiilor. Avem șansa să facem procese complete, fapt ce oferă o vizibilitate clară asupra fluxului de activități, cât și posibilitatea de dezvoltare continuă.
Un alt avantaj este acela de a lucra pentru un lider de piață consacrat, atât la nivel local, cât și cu prezență internațională. Atunci când lucrezi pentru o companie lider de piață este clar că trebuie să inovezi, să ții pasul cu viteza de dezvoltare din jur și să ai o echipă performantă și profesionistă. Toate acestea contribuie la sentimentul că ești unde trebuie și că nu stai pe loc.
Nu în ultimul rând, Hochland este un angajator omenos. Recent am fost certificați și în România ca fiind un GREAT PLACE TO WORK, ca urmare a rezultatelor pozitive la un studiu intern în care 81% dintre angajații care au răspuns au menționat că Hochland România îndeplineștă condițiile pentru a fi un loc de muncă excelent. Grija față de angajații noștri este o prioritate de top pentru noi și se reflectă în condițiile de muncă, beneficiile, salariul, susținerea dezvoltării și stabilitatea echipelor.