Logo nouRO IAA school

De vorbă cu Andrei Bălbărău, șef de promoție la Modulul Digital #13

Andrei Bălbărău este partener și COO la Dare Digital iar în primăvară a absolvit Magna Cum Laude Modulul Strategie de Marketing și Comunicare Digitală. Alături de Sonia Duță, a fost șef de promoție la ediția #13 așa că l-am luat la întrebări despre cum a fost în banca digitală dar și despre cum merge the business of advertising.


Înscrierile la Modulul Digital sunt deschise, iar ediția #14 va avea loc offline. Înscrie-te, prin formular sau pe mail, până pe 7 octombrie.


Salut, Andrei! Felicitări pentru absolvirea Modulului Strategie de Marketing și Comunicare Digitală!

Cum a fost pentru tine această experiență, ultimul modul pe care l-am ținut online?

Mulțumesc! Experiența a fost una inedită, a fost interesant să revin pe băncile școlii, cum s-ar spune. Cred că industria dinamică în care lucrăm vine de la sine cu nevoia de studiu constant, și mai cred că e esențial să ieși din paradigma zilnică și să vezi și alte perspective sau moduri de abordare ale situațiilor, ale comunicării și promovării de brand sau ale strategiilor digitale urmate ca să atingi obiectivele companiilor.

În același timp sunt un om pentru care interacțiunea face to face contează mult, mi-ar fi plăcut să ne vedem mai des și să avem și cursuri în format fizic, dar nu e timpul pierdut. Mai sunt și alte cursuri în portofoliul IAA 🙂 

Care ar fi câteva gânduri top of mind pe care le-ai păstrat cu tine după Școală?

Ai mereu ceva nou de învățat despre industria de publicitate, asta e clar. În același timp, pornesc mai departe în jobul meu de zi cu zi cu o structură ceva mai clară în ceea ce privește planificarea și acțiunile de digital pentru companii, pe care să le putem și noi aplica și integra în modul nostru de lucru, un upgrade al abordărilor propuse către clienții din portofoliul agenției.

Și nu în ultimul rând cu ideea că

gândul strategic care bifează pe modelul de business și pe obiectivele de creștere ale companiilor este cel care setează direcția, și e esențial să nu treci la treabă până nu ți l-ai clarificat. 

O parte din grupa de la ediția #13 a Modulului Digital

În această ediție am avut destul de mulți antreprenori, freelanceri – cum crezi că te ajută cunoștințele acumulate la Școală să dezvolți Dare Digital, atât ca brand cât și ca business?

Dare Digital este o agenție care mizează mult pe zona de strategie, dezvoltarea de creație pe strategie și comunicare și optimizare în sistem performance. Avem în portofoliu companii de diferite dimensiuni, de la start-up-uri antreprenoriale până la corporații. Modelul nostru de business pune în centru un ecosistem de parteneri specialiști cu care colaborăm recurent. Interacțiunea cu colegii m-a ajutat să înțeleg mai bine nevoile pe care le are fiecare parte și modul în care fiecare percepe piața, dar și colaborările cu agențiile. 

Și apropo de asta, vrei să ne povestești puțin despre modelul vostru de agenție? Pare destul de inovator, cel puțin pe piața locală 🙂

Modelul de business al agenției Dare Digital are la bază un ecosistem de parteneri, depășim 70 de parteneri anul acesta, specializați pe diferite arii ale advertisingului clasic si digital și putem oferi servicii end-to-end.

Practic, având un core digital dar livrând servicii 360, echipele noastre sunt formate din seniors și specialiști din industrie pe care îi alocăm pe proiectele pe care au cel mai mare nivel de expertiză sau pe care își doresc să lucreze, știind că vor performa. Remunerație fair, flexibilitate, transparență. Noi îl considerăm un model necesar și cerut tot mai mult de piață, văzând și acest trend al colegilor din industrie care își doresc tot mai mult job-uri cu care să rezoneze și culturi organizaționale care au valori similare cu ale lor. “Going purpose”, ca tot este o mantra foarte actuala acum, vezi cazul Patagonia 🙂

În ce a constat lucrarea ta finală? Cum a fost procesul, ce ai învățat lucrând la respectiva propunere și care a fost feedbackul primit?

După cum spuneam și un pic mai sus, colegii din ecosistemul Dare Digital au valențe antreprenoriale, iar lucrarea mea finală a dezvoltat strategia de promovare pentru business-ul unei colege din ecosistem.

Este vorba despre un brand românesc de încălțăminte cu un design diferit, numit Opinca, care se află în curs de dezvoltare și am considerat că noile learnings din curs vor putea avea un efect imediat rapid. Feedback-ul a fost unul foarte pozitiv, iar colega mea s-a bucurat să aibă un starter de promovare și comunicare pentru business-ul ei dezvoltat end-to-end, pe care să-l poată implementa, tot cu ajutorul nostru. 

Ce campanii smart ți-au atras atenția în ultima vreme?

Mi-au atras atenția campania Save Ralph atât ca estetică vizuală cât și ca storytelling:

cea de la Samsung – The spider & the window ca idee și narativ,

The Unfiltered History Tour pentru educație done right

https://www.youtube.com/watch?v=qDM6cI1sYmw

și Immortal de la Royal Ontario Museum, pentru poveste și execuție emoțională și smart. 

Vrei să le transmiți ceva colegilor noștri de industrie – fie celor la început de drum, fie seniorilor? 

Dorința, voința și deschiderea de a învăța can go a long way în industria noastră. Să aleagă un job cu purpose și o companie în care transparența în luarea deciziilor este valoare intrinsecă.

Mulțumim, mult succes în tot ce îți propui și #NeverStopLearning! 


Articole similare

Acest site folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți experiența ta de navigare și pentru a asigura funcționarea corectă a site-ului. Continuând să folosești acest site, recunoști și accepți utilizarea cookie-urilor.

Acceptă toate Acceptă doar necesarele