Logo nouRO IAA school

AI, AI, AI. Aceste Barbie nu sunt foarte impresionate

Ce s-a mai întâmplat prin industrie în ultima vreme. AI și doar atât?

Tot Cannes, tot LinkedInul…ce mai, tot netul vuiește de AI, de la banali chatboți la variate aplicații text-to-text (ChatGPT), text-to-image (Midjourney, DALL-E), text-to-video (Veed.io), la tooluri de la Data Analysis (recent lansată de OpenAI pentru utilizatorii Premium), Social Media Automation (Flick) șamd. *sigur, în paranteze sunt doar câteva exemple facile

Dar nu toate merg la fel de bine pe cât e hype-ul. Cel puțin cele de video-generation, nu încă. Așa că m-am mirat când Coca-Cola a lansat un spot creat, după cum au declarat, cu un proprietary stable diffusion tool. Aș zice că e stunt.

Există, într-adevăr, un potențial enorm în aplicațiile AI. 

YES, BUT.

Există și un potențial enorm de flopuri, de probleme de data privacy, așa cum puncta Dragoș Stanca de acum luni de zile, când era Lensa AI pe val. Toate aceste aplicații dețin drepturile de proprietate intelectuală a contentului pe care utilizatorii îl încarcă. Adică, fie că te joci cu propriile selfie-uri în Lensa, fie că realizezi un video cu tooluri precum InVideo, tot ce încarci sau generezi în platformă rămân al platformei. 

Realizată de Andrei Stoleru, CD/Fotograf Carioca, în Midjourney. Sursă.

Sau, mai e „riscul” de a se confunda o tehnologie cool cu o idee creativă, așa cum bine se puncta și la Cannes. Samantha Hernández Díaz, Creative Data Lions Jury President and Chief Strategy Officer at GUT, Mexico City:

You can find a really smart way of experimenting with tech, but that’s not the same as having a creative idea.

Apropo, raportul final de la Cannes e super insightful, merită să vă luați niște timp să-l citiți. Probabil că deja l-ați deschis prin vreun tab, dar, iată-l și aici. 

Așa că e foarte posibil să vedem o mulțime de execuții impressive bazate pe diferite modele de AIML, dar care n-au nicio treabă cu targetul. 

Ascultam acest talk cu Martin Weigel, Head of Planning la W+K Amsterdam și am reținut ce spunea despre modul în care ne uităm la target:

Quoting Bob Levenson who said “Most people ignore advertising because advertising ignores most people Martin reminds us about “the epic disconnect between Marketing/Advertising and the people we serve” and the need to hire much more diverse talent and truly immerse ourselves in the world and lives of the people we want to connect with. Another quote for all of us to chew on: “Putting labels on people like “Gen Z” is a wonderful smokescreen for ignorance or laziness.

Așa că da, poate AI e cool pentru variațiuni pe aceeași temă, de exemplu pentru a genera diferite subiecte pentru audiențe diferite ale unui newsletter sau variante de copy pentru un PPC ad, dar, dacă devine un remediu universal pentru când suntem în pană de idei, suntem leneși sau suntem într-un context understaffed în care trebuie să livrăm mai mult decât putem duce… trebuie să fim conștienți că oamenii se vor prinde. Nu se vor prinde neapărat că am folosit un AI, ci pur și simplu vor da ignore.

Cumva mi se pare că începe să se simtă mult artificialul din AI.

Și tot ce face Barbie ca brand, un întreg brand universe building de câteva luni încoace, e super smart ca marketing, on brand ca „pink shiny plastic world”…dar spune câte ceva despre momentul în care suntem ca civilizație, ca Zeitgeist, nu?


Apropo de Barbie, mi se pare smart cum Sophie Miller – Pretty Little Marketer a „decompus” strategia lor pe mai mulți ani, în această postare:

Ușor ușor originalul și simulacrul nu mai pot fi distinse, așa cum s-a întâmplat la un recent concurs de fotografie în care jurații – umani – au descalificat o fotografie crezând că e realizată de un AI. Dar de fapt nu era.

Notabil e și că Harvard vor folosi un prof AI în noul an universitar.

Totul începe să aducă îngrijorător de mult cu un episod Black Mirror. 

Și totuși. Apare și zona legal și abia așteptăm să luăm pe cineva la întrebări pe tema asta. Dar, la nivel global, industria a început să se miște și în zona de legal, și UE vrea să îi oblige pe Facebook și Google să eticheteze contentul făcut cu AI. Greu de implementat aș spune….

Până ne dumirim mai bine de toate implicațiile, las și câteva recomandări 

…pentru că da, devine un point of parity să înțelegem AIML cât de cât și să îi punem în aplicare potențialul:

Vom avea și la IAA Global Conference o secțiune dedicata inteligenței artificiale, apropo dar suntem mai ales încântate de faptul că îl vom putea asculta pe Robert Solomon, autorul „bibliei” client service-ului, „The Art of Client Service”.

Creativity 4 Better are loc anul acesta pe 31 octombrie, și vă sfătuim să vă luați de pe acum biletele, cât sunt încă la un preț redus.

Să ne uităm și la câteva campanii smart. Smart strategic nu doar eye candy.

  • Cadbury – Shah Rukh Khan-My-Ad – ok, folosește AI, dar chiar vine cu UTILITY pentru target.
  • Clash from the Past – gamer centric, building an entire universe to cater to the nostalgia & retro vibe of their community

Sunt de aplaudat și inițiativele de inclusivitate care sunt genuine și în linie cu brandul, nu doar puse cu mâna 🙂 Iată care ne-au atras atenția:

  • Adidas 321
  • Fondation Anne de Gaulle 
  • Apple – The Greatest

Vouă ce campanii mișto v-au atras atenția în ultima vreme?

Ne puteți da de știre prin formularul de contact… pănă atunci, stăm cu ochii și pe Bard de România.

Laura & Raluca vă doresc binecunoscutul #NeverStopLearning!

Articole similare