Abia am început ediția #4 a Modulului Strategie și Planificare Media și l-am luat la întrebări pe Victor Croitoru, alături de 3 ediții deja, pe zona de media planning.
La Modulul Media, Victor e in charge de 2 cursuri: Viziune strategică în TV și campaign strategy and planning – o sesiune practică, de 2 zile, co-facilitată alături de Alexandra Dimitriu, în care cei 2 sunt coaches pentru echipele ce lucrează pe un brief concret de media.
Salut, Victor! Ești CEE Regional New Business and Strategy Director la IPG Mediabrands. Ne poți povesti puțin despre jobul tău?
Salutare! Este o titulatură lungă cu care trebuie să recunosc, nu m-am obișnuit dupa 6 ani 😊, și care poate fi sumarizată într-un singur cuvânt – “growth”. Sunt 2 piloni principali pe care îi am în focus: creșterea standardului de produs la nivelul regiunii – materializat de cele mai multe ori în strategiile de media acompaniate de capabilitățile potrivite, și asigurarea unei dezvoltări sustenabile a portofoliului agențiilor din cadrul Mediabrands.
Pot spune că este o poziție foarte interesantă prin prisma faptului că se află la intersecția celor mai recente dezvoltări de produs din industrie cu așteptările clienților regionali exprimate în pitch-uri. Schimbările accelerate ale industriei de comunicare din ultimii ani mă țin în permanența în priză – nicio zi plictisitoare 😊

Cum e, din perspectiva ta, Modulul Media? Cum sunt studenții și cum te simți în acest rol de la catedră?
Modulul de Media ajută foarte mult viitoarea generație de publicitari care își doresc să intre în industria de comunicare, să facă o tranziție cât mai bună de la cunoștințele teoretice pe care le-au învățat în facultate, la practica cu care se vor întâlni în acest business. Cred că sunt primii pași care îi ajută să-și facă încălzirea corect, să poată alerga cât mai repede atunci când intra în paine, fie într-o agenție, fie pe poziții similare la client.
Crezi că Modulul Media poate pregăti un student fără experiență reală de muncă pentru un job entry level în media?
Cu siguranță, cred că în mare măsură asta și încercăm să facem la Școala IAA – să pregătim generații noi de tineri care își doresc să intre în industria de media, și de care avem foarte mare nevoie.
Care ar fi sfaturile tale pentru tinerii care sunt azi la facultăți de marketing / comunicare / media din România?
Start getting your hands dirty! 😊
Să încerce acest modul de la Școala IAA pentru a gusta puțin din această industrie foarte frumoasă, super dinamică, care impactează nu doar viețile oamenilor prin prisma brandurilor cu care interacționează, ci și viitorul lor prin tipul de content pe care îl susține.
Ce campanii ți-au plăcut în ultima vreme, ce apreciezi la o campanie?
În general, apreciez acele campanii care îmbină perfect connections și content, și au puterea de a face lumea să vorbească despre ele, pentru că, de fapt, asta este cea mai bună măsură a faptului că sunt campanii cu adevărat de succes.
Sunt foarte multe branduri care reușesc să facă asta, multe ajung pe podiumurile internaționale – acolo se găsesc cele mai bune case-uri.
Ce le-ai recomanda celor la început de drum care vor să-și crească șansele de a obține un prim job într-o organizație de top?
Cred că, pe lângă modulele Școlii IAA unde profesori sunt chiar experții care lucrează în industrie, cele mai bune traininguri sunt cele din agenții în acest moment. Așa că îi încurajez pe toți să aplice la joburile deschise din agenții, avem mare nevoie de energia lor.

Care crezi că va fi impactul noilor tehnologii în media planning:
…în primul rând la AIs & machine learning (apropo, voi lucrați deja cu astfel de tools?)
Aceste tehnologii au în primul rând un rol de automatizare și de eficientizare a proceselor de lucru. Cu alte cuvinte, încearcă să elimine anumite rutine și să le înlocuiască cu automatizări care ar putea să permită oamenilor să se focuseze pe arii unde ar putea să aibă o contribuție mai importantă. Sigur că le folosim și noi și, pe măsură cele introducem mai mult în rutinele zilnice, apreciem și mai mult valoarea adăugată pe care o aduc oamenii care lucrează în această industrie.
…până la noile spații mediatice care se deschid cu metaversurile și e-sports, de exemplu.
Cred că potențialul metaversului nu a fost încă definit foarte clar, spre deosebire de e-sports unde audiența este fantastică, iar apetitul brandurilor pentru a interacționa cu această audiență este de asemenea foarte mare.
Un gând, o inspirație, o memă pe care vrei să o împărtășești cu noi de final? 🙂
Un drum bun începe cu o pregătire bună!
Sper că modulele Școlii IAA să le fie de folos studenților, și să le aducă ceea ce nouă ne-a lipsit la început – acei oameni cu experiență pe care îi poți întreba orice.