Modulul Fundamente #19 văzut prin ochii cursanților
Cum a fost pentru studenții-bursieri experiența Modulului Fundamentele Marketingului și Comunicării? Am cules câteva gânduri, ca să-ți fie mai ușor să te hotărăști să dai join 🤓
Așteptări vs realitate
❝ La început mă așteptam ca programa cursului mai sumară și sincer mă gândeam că nu voi afla prea multe informații noi, fiind vorba de un curs de fundamentals. Cursul cu siguranță mi-a depășit așteptările, discuțiile fiind duse la un nivel super profesionist și avansat, din urma cărora cu siguranță am aflat foarte multe informații noi și am învățat lucruri pe care nu le știam.
❝ A fost o experiență diferită prin faptul că am avut în fața noastră oameni din domeniu, oameni mișto care au reușit să ne ofere o nouă metodă și abordare a oricărui subiect și a reușit să ne facă să aprofundăm acele informații prin metode super fun, practice și simple.

❝ Cea mai mare dorință a mea a fost să-mi completez cunoștințele teoretice printr-o experiență practică de învățare. Eram în căutare de oportunități care să mă ajute să-mi umplu acest gol și, numai bine, citesc că IAA începe o nouă ediție a Modulului Fundamente în primăvară. Am făcut puțin research și am decis să mă înscriu și eu. M-a convins faptul că profesorii care predau aici sunt profesioniști din industrie care vor să împărtășească din cunoștințele lor cu tineri la început de drum. Din start am remarcat deschidere din partea lor și am știut imediat că ăsta este locul în care îmi voi petrece următoarele 3-4 luni.
❝ Nu aveam nimic de pierdut, din contră, așa că am pornit la drum cu mult entuziasm. Încă din prima săptămână mi-au fost îndeplinite așteptările, când am început să facem diverse exerciții practice, pe parcursul predării. Atunci am știut că sunt unde trebuie. Fiecare aplicație m-a ajutat să-mi fixez mai bine informația și să fac noi conexiuni în procesul de gandire. Dacă stau 2 minute să mă gândesc, îmi aduc aminte cu lux de amănunte fiecare exercițiu prin care am trecut și ce am învățat în urma lui.
Învățare socială
❝ Am învățat enorm de la colegele mele, mi-a plăcut enorm ca am întâlnit oameni frumosi, cu dorința de învățare și cu idei noi și deosebite. Exercițiile ne-au ajutat să putem să fim capabili să lucrăm unii cu alții și să aflăm păreri și idei la care nici nu ne-am fi gândit.
❝ Schimbarea constantă a coechipierilor m-a ajutat să îmi cunosc mai bine colegele și să aud și alte idei, alte păreri, metode sau chiar personalități. Mi s-au părut interesante și foarte productive, și pentru viitor, când va trebui sa lucrezi cu cine ți se dă și nu vei alege, dar și pentru formarea sau îmbunătățirea unei idei într-un mod complet diferit și ieșit din comun.

❝ Majoritatea exercițiilor erau în echipă. Ne împărțeam în mai multe grupuri și treceam printr-un proces de brainstorming care, în sine, ne încuraja să colaborăm pentru a rezolva taskurile date. Apoi, fiecare echipă își prezenta ideile în fața tuturor și primea feedback atât de la profesori, dar și de la colegi, ca să învățăm unii de la alții. Totul se petrecea într-o atmosferă foarte prietenoasă, fără presiunea că orice mică greșala ar însemna sfârșitul lumii. De apreciat este ca profesorii ne încurajau tot timpul să ne exprimăm opiniile și aveau o atitudine constructivă când ofereau feedback. Încrederea se construiește cu răbdare, o atitudine pozitivă și receptivitate de ambele părți. Iar profesorii au reușit să facă acest lucru cu noi, să ne ofere încredere în potențialul nostru de a deveni specialiștii de mâine în marketing și comunicare.
O idee singulară pe care o păstrezi cu tine din curs
❝ Primul lucru care îmi vine în minte, pentru că ne-a fost menționat în repetate rânduri, este că, în procesul de segmentare a consumatorilor, să punem mai mult accentul pe criteriile psihografice decât pe cele demografice, care, de cele mai multe ori, nu sunt cele mai relevante.
❝ Dacă vrei să fii un om de marketing bun, trebuie să fii diferit de competitorii tăi!

❝ În marketing… totul depinde. Chiar dacă inițial ne propunem anumite obiective, s-ar putea ca pe parcurs să fim nevoiți să schimbăm câteva lucruri ca să rămânem relevanți pentru audiența noastră. Așa cum omul nu este perfect prin natura sa, nici în marketing lucrurile nu vor merge întotdeauna perfect.
Momentul preferat de la Școală
❝ Am învățat foarte multe lucruri noi de la cursul de Business. Am învățat cum să privesc marketingul ca parte integrată a businessului și să înțeleg cum funcționează partea de bugetare.
❝ Momentul în care Afrodita ne-a pus să mergem la KFC pentru a pentru a putea să scriem cei 7P pentru compania respectivă. A fost foarte amuzant și drăguț și o să iau cu mine această amintire în viitoarea mea carieră.

❝ Momentul care mi-a plăcut cel mai mult a fost cel de la cursul Presentation Skills. Acolo am putut să „iau cuvântul” și să pun în aplicare tot ceea ce am învățat despre „cum să ții un discurs” și să nu plictisești audiența. Cursul Presentation Skills mi-a oferit șansa de a-mi exprima mult mai ușor ideile și a creat un cadru, o atmosferă relaxantă și plăcută pentru conversație.
❝ Un moment pe care nu îl voi uita este ziua în care am mers în vizită la una dintre cele mai mari agenții de comunicare de la noi. Nu m-am așteptat, am primit vestea cu puțin timp înainte de a finaliza Școala. Era ultimul curs din cadrul modulului și în loc să se desfașoare la sediul IAA, am fost invitați la GRF+. Am fost întâmpinați cu deschidere și multe zâmbete de câteva fete de la agenție care ne-au povestit despre GRF+ și experiența lor profesională, după care au susținut ultimul curs de Comunicare. În pauze am continuat discuțiile și am aflat mai multe insighturi din domeniu cât și tips & tricks de început de carieră 🙂 A fost primul meu contact direct cu o agenție mare. Ma bucur că am avut ocazia să aflu mai multe despre mediul de lucru, atmosfera dintr-o agenție, proiecte, colectiv, chiar de la oameni care lucrează acolo. Nu-mi puteam imagina un mod mai plăcut de a încheia experiența Școlii IAA. A fost o reconfirmare a faptului că ăsta este drumul pe care vreau să îl urmez mai departe, fără îndoială.
O campanie tare
The Mom Test

Case study-urile D&AD cu „pastille” de insighturi din industrie:

Sau o memă

De pe Fishbowl

Le dorim succes tuturor absolvenților și celor care se aventurează în marketing și comunicare 🤞
Înscrierile în ediția a doua a Pepinierei de Talente IAA sunt încă deschise – iată ce trebuie să faci (CV + scrisoare de motivație) 🔛 Spor!
Ediția a doua a Pepinierei de Talente IAA este sponsorizată de Pepsico România și Unicredit Bank România.
