Ștefan Teodorescu, Marketing Strategy & Capability Director Ursus Breweries, s-a alăturat în primăvară primului program dedicat strategiei și planificării media.
După prima ediție a Modulului Media, am fost curioși cum a fost experiența atât pentru studenți (iată ce povestesc Elvira sau Andrei) cât și pentru profi, iar acum l-am luat la câteva întrebări pe Ștefan. El e responsabil de cursul de brand building, esențial în pregătirea oamenilor de media pentru a avea o viziune de ansamblu a întregului ecosistem de marketing.
Salutare, Ștefan! Ne poți povesti care a fost motivația ta de a te alătura Școlii IAA, la Modulul Media?
Școala IAA este o inițiativă extraordinară, care ne permite să ridicam nivelul industriei.
Putem să ne plângem că oamenii nu sunt suficient de bine pregatiți, sau să ne punem pe treabă și să ajutăm la formarea lor.
Votez cu varianta B. În plus, a fost o ocazie să interacționez mai mult cu oameni din media, ceea ce este mereu foarte interesant.
Cum a fost pentru tine experiența de predare?
Eu am susținut modulul de introducere în lumea brandurilor. A fost o sesiune interactivă în care am explorat într-un mod practic ce sunt brandurile și cum se construiesc ele. Mi-a plăcut foarte mult energia grupului – veseli, constructivi și smart. M-am simțit foarte bine. În plus, alături de noi a stat toata ziua domnul Vârtosu, care ne-a delectat cu povești legate de perioada de pioneriat a advertisingului din România.
De ce consideri necesar un modul de media pe piață ?
Zona de media este una esențială în construcția de brand. Dacă aici lucrurile nu merg bine, tot efortul de a dezvolta o poziționare, respectiv o creație senzațională a fost degeaba.
Plus sunt în joc sume mari, de care depinde sănătatea financiară a unei companii. Ce aceea mi se pare extrem de utilă inițiativa de a porni un modul de media – cu cât reușim să lucrăm mai integrat și performant, cu atât mai bine o vom duce ca industrie.
E ceva ce te-a surprins?
Grupul de cursanți era foarte eterogen – mulți foarte tineri, dar și oameni cu multă experiență. Mi-a plăcut însă că toată lumea era deschisă și participa fără rezerve.
Cum a fost interacțiunea cu studenții ? Crezi că schimbul de informații a fost unul bidirecțional, au fost momente când ai simțit că înveți lucruri de la studenți?
Da, clar, mereu înveți de la studenți. Am început de exemplu cu o sesiune deschisă despre brandul favorit – care este el și de ce. Este fascinant cât de diverse sunt răspunsurile, dar mai ales motivațiile din spate.
Marele câștig a fost că am conștientizat împreună cât de mult contează emoționalul și capacitatea unui brand de a-și asuma o misiune.
Care au fost campaniile pornite din media din ultimii ani care te-au impresionat?
Hmmm, mi-e greu să zic, nu prea îți dai seama din afară care a fost pornită din media și care nu. Îmi place foarte mult ce fac Coca Cola și Telekom pe zona de Influencers și medii digitale – și-au înțeles extraordinar grupul țintă și mediul în care ei sunt deschiși la comunicare. Nu m-a mirat că au caștigat atât de mult la Effie.
Motto-ul Școlii este Never Stop Learning. Tu ce resurse folosești și ne poți recomanda ca să stăm la curent, să nu ne oprim din învățat – de la podcasturi, reviste print sau online sau newslettere?
Am descoperit cursurile online – ascult în trafic de pe telefon. Folosesc platforma Udemy, de exemplu. De asemenea urmăresc aparițiile pe Amazon și apoi citesc pe Kindle. Acum devorez o carte a lui Byron Sharp, de exemplu. Și desigur, Iqads ca să iei pulsul industriei.
Puteți descoperi aici mai multe astfel de resurse de marketing și brand building. Știți voi, ca să #NeverStopLearning 🙂
Înscrierile la Modulul Strategie și Planificare Media sunt deschise până pe 4 octombrie, iar cursurile încep de pe 18 octombrie. Dar găsiți pe pagina modulului mai multe informații detaliate.