Logo nouRO IAA school

Monica Dudău de la Storia.ro despre Școală în pandemie

De peste 4 ani, sunt Brand Manager Storia.ro și OLX Imobiliare. Am fost norocoasă să pot crește un brand de la 0, dar și să cresc ca marketer într-o companie în care încrederea în angajați și autonomia pe proiecte există by default.

Pe Monica Dudău o știm încă de când coordona evenimente la IQads. Apoi, a fost Social Media Coordinator la Ogilvy, ca în 2016 să treacă „pe partea clientului”. Monica s-a înscris la Modulul Marketing și Comunicare Strategică înainte de pandemie și am vrut să vedem cum i s-a părut, chiar și în aceste condiții care au îngreunat interacțiunile și lucrul în echipă.

Cum s-au modificat procesele din cadrul companiei odată cu pandemia?

Aș bănui că e situația tipică: mult mai multe call-uri pe Zoom, multe replanificări pe partea de comunicare și de bugete, mai puține campanii în offline și o accelerare a vitezei de reacție, în general. În plus, contextul a devenit mult mai important în alegerea mesajelor pe care vrem să le transmitem. Dar în ciuda haosului inițial, mă bucur că totul s-a întâmplat în cadrul unei companii care a prioritizat siguranța angajaților – atât cea fizică, cât și cea legată de job.

Aveai în plan să vii la Școala IAA înainte de starea de urgență? 

Da, m-am înscris înainte de starea de urgență și dinainte să fie clar pentru mine că urmează o pandemie.

Cum ți s-a părut școala în varianta hibrid? Ai participat și off-line? Cum a fost interacțiunea offline-online și cum ați lucrat în exercițiile practice

Cât timp numărul de cazuri nu a fost la un nivel foarte ridicat, am participat offline. M-am simțit în siguranță – mesele erau distanțate, toți purtam măști oricând era nevoia să stăm mai apropiați. De când am trecut la varianta 100% online, chiar dacă sunt sigură că a fost decizia bună, resimt o scădere a implicării participanților – inclusiv a mea.

Dar în ciuda acestui dezavantaj, tot cred că a fost cea mai valoroasă experiență de învățare formală la care am luat vreodată parte.

Care ar fi un gând, o idee care a avut pt tine cel mai mare impact până acum din cadrul școlii ? 

Brand promise-ul ar trebui să fie cel mai nobil lucru pe care îl poți oferi clienților tăi :).

Cum îți propui sa aplici noțiunile învățate la jobul tau? 

Deja am făcut asta într-un workshop de strategie de brand organizat împreună cu agențiile noastre. Deocamdată, cel mai de ajutor s-a dovedit a fi cursul lui Ștefan Teodorescu. Dar de la nici un curs nu cred că am plecat fără o idee implementabilă în viața reală, de la regândirea motivelor corecte pentru care să faci research, la cum judeci potențialul unei idei creative.

Este vreo campanie, inițiativă de brand pe care ai aplaudat-o in această criză, în contextul dificultății de adaptare a majorității brandurilor si a unor mesaje extrem de generice? 

Telekonomie de la Telekom, pentru că au intuit rapid nevoia în creștere a românilor de a fi mai atenți cu finanțele personale.

Și #sustinemafacerilemici, platforma ialoc prin care poți cumpăra vouchere la restaurante și cafenele, pe care le poți folosi mult timp de acum încolo, pentru că au făcut ceva concret pentru o industrie care a suferit și încă suferă mult.

Dar vreun talk, podcast sau carte pe care le-ai recomanda oricărui om de comunicare (actuale / oldies but goldies / din domenii laterale)? 

Voi menționa cartea pe care o citez cel mai des și care mi-a ghidat destul de mult dezvoltarea profesională din ultimii ani – Radical Candor, de Kim Scott. Aveam tendința de a fi prea diplomată în discuții și de a nu-mi spune punctul de vedere în situațiile în care nu simțeam că am cea mai multă expertiză pe un anumit subiect din sală. Cartea aceasta cred că m-a ajutat să accelerez procesul de schimbare.

Articole similare