Iată ce ne-a plăcut în luna martie și considerăm util de împărășit cu voi: de la resurse care să ne ajute în procesul de lucru, la cum să gândim un program de internship, la noi spoturi internaționale, câteva gânduri despre privacy cât și niște bomboane pentru ochi 🙂
Enjoy & Never Stop Learning!
Procesul, procesul, procesul
The Producer Playbook
Wes Jones, un business strategist & product manager, a pus cap la cap know-how-ul acumulat în câteva super agenții din State, printre care și Huge, și a dăruit comunității – gratis – acest PRODUCER PLAYBOOK.
Part of being a producer and managing projects is writing things down, making sure people know what’s going on, and sharing what you’ve learned.
Documentul trece prin toate etapele unui proiect și toate detaliile, inclusiv cum să îți formatezi mai bine mailul pentru ca informația să fie transmisă cât mai eficient. Util de share-uit cu interni, juniori și execi, dar bun de trimis și la client și de revăzut din când în când.
The other part of being a producer I’ve learned is working with people. I’ll say it again later but people enjoy working with people they like. So, the first job is proving you can do the work, then, it’s to try and be friends with the people you’re working with. It makes the hard times easier and the fun times that much better. Of course, you don’t have to be real friends with them outside of work, but everyone can tell if you’re only being cordial or actually care.
The Art of Client Service
Demersul lui Wes ne amintește și de cartea The Art of Client Service, de Robert Solomon. Dacă n-ați citit-o încă, e un must! E amuzantă, ușor de parcurs și util de revăzut la orice nivel al carierei ne-am afla.
One of the by-products of a poorly formulated and executed scope of work is something known as ‘scope creep’…Most clients I know want to get as much service as they can for the least amount of money they can pay. No problem there, except when it leads clients to request work that is ‘out of scope,’ meaning not accounted or budgeted for. In their willingness to be flexible, or in the fear of losing an account, agencies give in to scope-creep demands all too often.
Designing an internship
Dacă vă doriți să lucrați cu interni ajută foarte mult să dedicați un timp designului programul de internship, astfel încât experiența să fie benefică și productivă și pentru voi și pentru ei: munca lor chiar să vă fie de ajutor, iar ei chiar să crească.
Experience Institute au pregătit un worksheet și o serie de întrebări utile pentru a defini un program de internship – aici. Important este, în primul rând, ca procesul să fie gândit, intenționat, controlat și nu în voia hazardului.
Pe ecrane în lumea largă
Iată câteva campanii TV/ video care ne-au plăcut în aceste ultime săptămâni.
AppleTV: The Storytellers
Apple lansează în această toamnă un nou serviciu de streaming, AppleTV+, unde veți găsi povești originale de la cele mai creative minți ale cinematografiei și televiziunii. În acest spot îi veți putea asculta pe: J.J. Abrams, Jennifer Aniston, Damien Chazelle, Sofia Coppola, Ron Howard, M. Night Shyamalan, Octavia Spencer, Steven Spielberg, Hailee Steinfeld și Reese Witherspoon.
Un roadtrip Citroen
Brandul auto celebrează 100 de ani cu această campanie de brand, romantică, veselă și numai bună să ne facă să visăm la planurile de concediu.
The Wind in the Willows
The Wind in the Willows este un roman pentru copii, scris de Kenneth Grahame și apărut în 1908. De atunci, UK a devenit una dintre țările în care industrializarea și urbanizarea au distrus cel mai mult natura. Azi, The Wildlife Trust au creat acest trailer cu personajele din carte pentru a ne ajuta să înțelegem emoțional cum acțiunile umane afectează habitatul natural.
Black & Positively Golden
Acesta e titlul noii campanii McDonalds, care targetează comunitatea afro-americană:
AD-ul face parte dintr-o strategie de business de durată, „a campaign movement” și una dintre prioritățile principale ale anului, după cum declară reprezentanții brandului pentru AdAge, aici.
Privacy & regulation
S-a aprobat Articolul 13 privind copywright-ul
Nu e încă foarte clar ce va însemna acest lucru în practică, la fel cum a fost și intrarea în vigoare a GDPR-ului. Ce vă putem spune însă e că avem 2 ani la dispoziție pentru a înțelege, crea structurile necesare, veni cu soluții alternative…
Este posibil ca multe din imaginile pe care le folosim pentru a ilustra un articol online, cum sunt și cele de aici, să fie respinse automat de către botul care va opera această „cenzură” pe criterii de copyright sau, dacă postăm un video de la un concert, acesta să fie dat jos pe motiv de copyright infringement.
Puteți citi mai detaliat aici:
- The Guardian – What do major copyright changes mean for internet freedom?
- Wired – The European Parliament has voted in favour of Article 13
Facebook interzice „white supremacy” și „white nationalism”
În urma atacurilor xenofobe din ultima vreme, Facebook interzice folosirea expresiilor citate, aflăm de la Vice Motherboard. E însă doar un fel de „tratament al efectelor” problemei, nu o rezolvare a fondului. Facebook nu va putea detecta mesaje xenofobe implicite, cele care nu folosesc explicit aceste cuvinte.
Boost de creativitate
Și după atâtea povești serioase (poate chiar îngrijorătoare), vă lăsăm cu câteva gânduri care să vă ajute să vă detensionați 🙂
#The100DayProject
Pe 2 aprilie începe #The100DayProject, un challenge internațional în care puteți participa cu orice trăznaie coerentă, timp de 100 de zile. Poate fi încurajant să duci la capăt un astfel de challenge, zi de zi, și să vezi la final ce ți-a ieșit, just for fun 🙂
Eye candies
Momentul să culegem ceva inspirație din afara advertisingului, s-o punem bine în buzunar și s-o scoatem când e nevoie:
Young Marco – Trippy Isolator from Rop van Mierlo on Vimeo.