Logo nouRO IAA school

Ce citim în vacanță | recomandări din comunitatea IAA School

Ai chef să citești doar să te relaxezi vacanța asta, cu o carte bună, un ceai (sau un vin fiert) ☕ la tine în canapea. Sau poate ți-ai dat seama că ai uitat niște cadouri și acum trebuie să rezolvi last minute. Nu apăsa încă butonul de panică. O carte însoțită de o recomandare faină, un ceai și o ciocolată te scot elegant din impasul cadourilor.

Ce recomandă profii și alumnii Școlii IAA?


Consumer, marketing, business

📌 Andrei Lăscuț, Brand & Digital Strategy Consultant și prof la Modulul Strategie de Marketing și Comunicare Digitală propune MADE TO STICK, de Chip Heath și Dan Heath.

Care sunt calitățile unei idei care o fac să reziste, o fac lipicioasă?

Simplitatea. Surpriza. Concretețea. Credibilitatea. Emoția. Povestea.

Mark Twain scria astfel:

O minciună poate face jumătate înconjurul lumii înainte chiar ca adevărul să apuce să se încalțe.

Ce diferențiază, deci, o legendă urbană, o bârfă sau o conspirație care „fac picioare” rapid, de alte tipuri de comunicări?

Iată aici un rezumat util:

Sursă.

O găsești în română – Idei cu lipici și engleză.


📌 Claudia Oprescu, CSR Expert BCR și alumni Modulul Digital , propune 4 titluri:

Behave: The Biology of Humans at Our Best and Worst – Robert Sapolsky

Sapolsky este un neuroendocrinolog care a studiat decenii primatele în Africa, iar volumul, cu o solidă bază științifică, este desn dar bine structurat și clar, mai ales considerând tematica-arc: interconectarea tuturor (micro-)elementelor.

O găsești aici în română, sau aici în engleză.

Good Habits, Bad Habits: The Science of Making Positive Changes That Stick – Wendy Wood

Majoritatea lucrurilor pe care le facem le facem din reflex, din obicei, din automatism. Și atunci cum am putea folosi acest tip de comportament – bazat pe obiceuri – pentru a ne atinge scopuri mai mari? Wendy Wood argumentează de ce nu e suficientă doar intenția și voința pentru a atinge un obiectiv și cum ne putem folosi de partea inconștientă a minții pentru a ajunge unde ne dorim.

O găsești în română sau în engleză.

The Art of Rest – Claudia Hammond 

Probabil cu toții trebuie să ne uităm mai îndeaproape la practicile de odihnă pe care le avem și să ne preocupe mult mai mult „igiena” somnului.

Ați urmărit speechul lui Dr. Matthew Walker, The Science of Sleep, de la IAA Global Conference? Acesta e de părere că somnul este o super putere regenerativă pe care o avem, însă pe care majoritatea dintre noi nu o folosim în avantajul nostru.

Factfulness – Anna Rosling

De Factfulness probabil am auzit cu toții. O găsiți aici în română.

The Thank You Economy – Gary Vaynerchuk

Deși apărută în 2011, cartea lu Gary Vee rămâne de actualitate: quality over quantity! O poți cumpăra de aici sau de aici, cu livrare mai rapidă.


📌 Monica Dudău, Brand Manager Storia.ro și OLX Imobiliare

Voi menționa cartea pe care o citez cel mai des și care mi-a ghidat destul de mult dezvoltarea profesională din ultimii ani – Radical Candor, de Kim Scott. Aveam tendința de a fi prea diplomată în discuții și de a nu-mi spune punctul de vedere în situațiile în care nu simțeam că am cea mai multă expertiză pe un anumit subiect din sală. Cartea aceasta cred că m-a ajutat să accelerez procesul de schimbare.

Găsiți aici, în engleză, cartea scrisă de Kim Scott, dar până atunci iată o ilustrare a principiilor de bază, explicate direct de autoare:

Monica este alumna a Modulului Marketing și Comunicare Strategică și poți citi întregul interviu cu ea aici.

📌 Rodica Mihalache, Head of Consumer & Business Insights Starcom România recomandă orice carte a regratatului Vintilă Mihăilescu.

Așa că mergem mai departe și vă recomandăm ultimele sale cărți:

Interviul cu Rodica, aici.


📌 Chinezu, Cristian China Birta ne-a povestit pe larg despre Kooperativa, despre munca sa și influencer marketing. Cartea, semnată de el, e ce trebuie! Se numește „Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și se găsește aici.

Dar am primit și recomandări diferite:

Ca oameni de marketing, cu cât suntem mai implicați și mai sus pe scara unei ierarhii, cu atât ar fi cât de cât ideal să știm chestiuni legate de – ca să o zic pe românește – cum funcționează creierii capului omului. Altfel, o să rămânem în aceeași capcană cu demografice clasice care în lumea asta modernă mai mult încurcă decât ajută…

Citește întregul interviu cu Chinezu.


Beletristică

📌 Fulvia Olaru, Brand comm Manager Leo Burnett și șefă de promoție a Modulului Digital #10

Fulvia propune singurul titlu românesc de pe listă, volumul „Expres” de Mihnea Mihalache Fiastru.

Îl puteți comanda de aici.

📌 Ana Androne, Marketing Manager Nemira și șefă de promoție a Modulului Marketing și Comunicare Digitală #12, vine fix cu cărțile-bucurie de care avem nevoie în această vacanță:

Sunt cărți de care m-am îndrăgostit dinainte să le citesc, făcând research pentru campaniile de marketing și comunicare și vorbind cu colegii din redacție care le recomandau drept BIJUTERII LITERARE.

  • Pachinko, de Min Jin Lee – O poveste frumos făurită despre dragoste, pierdere, hotărâre, noroc și perseverență.

“Învaţă tot! Umpleţi mintea de cunoştinţe – e singurul gen de putere de care nu te poate priva nimeni.”

  • Un gentleman la Moscova, de Amor Towles – Povestea cuceritoare a unui învins care, paradoxal, învinge dezumanizarea fără să iasă dintr-un hotel.

Da, se gândea, lumea chiar se învârtește. De fapt, se învârtește în jurul axei sale, așa cum se învârtește în jurul soarelui. Și galaxia se învârtește, o roată într-o roată mai mare, scoțând un zgomot cu totul altfel decât cel pe care-l scoate ciocănelul dintr-un ceas. Și poate că, atunci când se aude sunetul acela celest, oglinda își va atinge scopul ei mai adevărat – să-i dezvăluie omului nu cine își închipuie el că e, ci omul care a devenit.

  • Cât aur ascund aceste coline, de C Pam Zhang – O carte despre amintirile care leagă și dezleagă familii și despre dorul de un loc care se poate numi acasă.

Ce poate să însemne acasă, când Ba le-a făcut să trăiască o viață atât de neliniștită? A vrut să facă avere dintr-o singură lovitură și toată viața și-a împins familia din spate, ca un vânt de furtună. Mereu spre ceva mai nou. Mai sălbatic. Promisiunea bogăției și-a strălucirii grabnice. Ani întregi a căutat aur, zvonuri de pământuri neatinse și cărări nebătute. Întotdeauna dădeau peste aceleași dealuri ruinate, secătuite, peste aceleași pâraie sufocate de moloz.


📌 Cristina Schițco, Group Account Director Kubis Interactive și alumnă a 2 mini-MBA-uri IAA School: Modulul Strategic (în 2020) și Modulul Digital (2014).

Psihoterapia este cu siguranță un domeniu lateral, dar autocunoașterea ne ajută în munca noastră de zi cu zi și poate fi profund transformațională.  Pentru că Yalom este un autor extrem de versatil, care acoperă opere literare extrem de captivante, dar și introspecții mai greu de dus, voi recomanda două cărți care acoperă cele două extreme: Problema Spinoza și Privind Soarele în Față.

Disponibile aici.

Întregul interviu cu Cristina, aici.


📌 Cătălina Nicolau, consultant de businss, alumna a Modulului Digital și ulterior asistentă la clasă, la cursul lui Andrei Lăscuț, recomandă 3 titluri SF:

Alte idei din comunitatea Școlii IAA

Aș recomanda oricărui om de comunicare să își facă abonament la DOR (Decât o Revistă), daca își dorește să iasă din bula noastră, să afle povești mai puțin comode sau pur și simplu la care nu ar avea acces altfel. 

Cristina Schițco, GAD Kubis Interactive

Sărbători frumoase, cu relaxare și inspirație 😉 Și, bineînțeles, cadouri!

#NeverStopLearning

Articole similare

Acest site folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți experiența ta de navigare și pentru a asigura funcționarea corectă a site-ului. Continuând să folosești acest site, recunoști și accepți utilizarea cookie-urilor.

Acceptă toate Acceptă doar necesarele