Logo nouRO IAA school

Gabi Lungu, WINGS: Echilibrul pe care îl caut e între “have to do” și “love to do”

Continuăm seria de inspirație de la Școala IAA cu Gabriela Lungu, creative executive internațional, fondatoare a WINGS Creative Lab și jurat în numeroase festivaluri globale.

Bună, Gabi! Mulțumim că ai acceptat să iei parte la seria de discuții cu leaderi creativi autohtoni a IAA School, prin care ne propunem să inspirăm comunitatea locală din marcomm prin provocarea unui schimb de know-how & best practices.

Ne povestești câte ceva despre tine și despre misiunea ta actuală ?

Am să vă spun ce-am scris în diferitele introduceri ale profilurilor din social media: sunt soție fericită, mamă de pomeranian, fiică și soră cu dor de familia din țară, director de creație, trainer de creație, iubitoare de călătorii și de mâncare bună (mai ales brânzeturi delicioase – sunt Asociat al Academiei de Brânzeturi Fine din Londra), interesată dpdv profesional de creativitate, marketing, comunicare integrata, leadership, antrepenoriat, diversitate și incluziune (sunt ambasador al Cartei Diversității din România). Trăiesc în Londra, Marea Britanie, în cartierul meu preferat – Notting Hill.

Nu în ultimul rând, “I have Wings and I’m not afraid to use them”– o referire la compania mea Wings Creative Leadership Lab.

În prezent mi-am luat ca misiune personală “fără compromisuri”. Nu mai vreau să-mi petrec timp cu lucruri și oameni care nu-mi aduc bucurie. Am 45 de ani și cred că îmi datorez asta.

Iar în plan profesional misiunea mea e simplă și clară: sunt facilitator de creativitate. Fie prin rolurile de director de creație, fie prin cel de trainer de creație vreau să ajut cât mai mulți oameni și organizații să își ridice nivelul creativ și să integreze mai multă creativitate în tot ce fac.

Ți-ai lansat cariera internațională acum aproape 9 ani deja, trecând prin Weber Shandwick, TBWA, Notino și VMLY&R. Care au fost ups & downs, bucuriile și provocările acestui parcurs ?

Asta e subiect de un roman întreg (pe care poate-l voi scrie vreodata). Pe scurt – simplu n-a fost, și nu e nici azi. Am ieșit mult din zona de confort, am trăit situații pe care nu mi le-aș fi imaginat vreodată (și bune, și rele). Am migrat de la un domeniu al comunicării la altul (PR & social media, advertising/ ATL, marketing și apoi creative commerce/ BTL). Am învățat, am crescut. Am oferit înapoi cel puțin cât am primit. Și sunt încă în afara țării, ceea ce înseamnă că atunci când trag linie simt că merită tot efortul. Pentru că sunt în locul unde profesia asta frumoasă se face la cel mai înalt nivel, unde se fac campaniile globale care se adaptează în piețele locale, unde apar tendințele pe care apoi le urmează o lume întreagă.

Credit foto: Harper’s Bazaar

Ce te-a surprins la începutul mutării – și dpdv profesional dar și uman/ social?

Cât de greu e.

Cel puțin în UK am simțit constant că noi românii nu începem de la nivelul pe care îl avem în țară, nu începem nici măcar de la 0, ci de la minus. Un mare minus. Trebuie să dovedim iar și iar că știm, și ce știm. Nu suntem percepuți ca o nație de lideri, de creatori, de experți. Poate fi obositor câteodată să te lupți constant cu această percepție.

În fiecare zi sunt oameni care te întâmpină cu un zâmbet crezând că ești din Italia, Spania, sau Brazilia, și apoi vezi cum le cade fața pur și simplu când aud că ești din România, și toată bunăvoința dispare, și trebuie brusc să dovedești că ești OK și… demn de un zâmbet.

Între timp in 2017 ai pornit și un business în zona de educație de leadership creativ, WINGS Creative Leadership Lab. Ne poți spune puțin din casă, care e procesul, ce se întâmplă în acest laborator, în mare ?

Cu WINGS facem 4 tipuri de servicii: consultanță pentru transformare creativă, training, facilitare workshops/ sprints, și public speaking.

Consultanța este destinată echipelor de leadership care își doresc o transformare mai profundă cu privire la creativitate, la nivelul companiei. Aici discutăm despre cultura organizațională, procese, sisteme, structură etc.

Trainingurile sunt de foarte multe tipuri și pentru niveluri diferite de profesioniști (de la juniori la lideri), pe subiecte foarte diverse dar toate legate de creativitate – cei interesați pot găsi informații pe site la secțiunea “What we do”.

Facilitarea de workshops/ sprints este un serviciu foarte căutat în ultimul timp, destinat acelor companii care doresc sau trebuie să co-creeze. Am scris un mic articol despre asta aici.

Și, cum aminteam mai sus, ținem foarte des și prezentări la conferințe – atât publice, ale industriei, cât și private, ale companiilor – pe subiecte legate de creativitate, leadership creativ, comunicare integrată etc.

Ai organizat un Lab și în România, te-ar tenta, crezi că ar fi nevoie ?

Da, am lucrat și cu clienți din țară pe zona de training și consultanță, atât cu agenții cât și cu departmente de marketing. De cât de mare ar fi nevoie de serviciile Wings în țară, mai bine-mi spuneți voi:

Vă place comunicarea locală a brandurilor? E ea la nivel internațional? Sunt oamenii de marketing inovativi? Sunt campaniile curajoase și creative? Sunt agențiile bine structurate pentru a încuraja creativitatea? E procesul de creație clar și eficient? Sunt directorii de creație locali buni lideri atât la nivel uman cât și dpdv viziune? Cresc agențiile și clienții noi lideri creativi?

Daca da, atunci nu, nu-i nevoie de Wings. Dar daca nu, probabil ca da.

Cum împletești cariera de la birou cu WINGS cât și cu viața personală ?

Foarte bine. Pentru mine „work-life balance” n-a fost niciodată o problemă. Muncesc destul de mult, dar așa îmi place.

Echilibrul pe care îl caut e altul – între “have to do” și “love to do”. Adică încerc să fac cât mai puține lucruri pe care le consider o corvoadă și cât mai multe care îmi dau bucurie. Și bucurie îmi iau de peste tot: și din munca la birou, și din Wings, și din viața personală. Când ceva devine prea ca o corvoadă, e momentul unei schimbări și nu stau prea mult pe gânduri.

Ești de asemenea invitată în juriul a numeroase festivaluri și evenimente globale din industria de comunicare. Ai ceva insights – ce urmăresc azi jurații la o campanie de succes ?

Depinde foarte mult de la competiție la competiție. Anul asta am jurizat multe competiții printre care una de media, una de creative e-commerce, una de PR, și una de design de exemplu. E greu de găsit un numitor comun dincolo de criterii evidente precum: creativitate excepțională și originalitate la nivel conceptual, eficiență și dovezi că ideea a funcționat, craft fabulos.

Dacă am ajuns la zona de inspirație, ce branduri sau campanii te-au impresionat in ultima vreme?

Brandul care mă impresionează constant dpdv comunicare în ultima vreme e Diesel. Fiecare campanie de la ‘Go with the Flaw’ încoace a fost excepțională – Be a follower, Hate couture, Francesca, Enjoy before returning etc. Majoritatea brandurilor speră să facă o campanie de tipul ăsta într-o decadă – Diesel are hit dupa hit.

Sunt foarte fericită ca români de-ai noștri sunt implicați în acest succes (echipa de super creativi români de la Publicis din Milano).

Mi-aș dori doar ca și colecțiile Diesel să se ridice la înălțimea comunicării – mi se pare că și-au pierdut mojo-ul la nivel de produs.

Ce citește și ce ascultă un creative leader azi?

De toate. Cât mai divers. Nu doar ce-i place ei, ci și ce place publicului larg.

Ai un video/ tiktok/ memă / imagine reprezentativă (și poate funny) care să incapsuleze starea lucrurilor, să fie relevantă pt zeitgeist?

Sure:

Mulțumim și mult spor și inspirație în tot ceea ce faci!

Articole similare

Acest site folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți experiența ta de navigare și pentru a asigura funcționarea corectă a site-ului. Continuând să folosești acest site, recunoști și accepți utilizarea cookie-urilor.

Acceptă toate Acceptă doar necesarele