De vorb─â cu Alexandra Dimitriu despre Modulul Media

Alexandra Dimitriu, Chief Media Officer Publicis Groupe România, este unul dintre profesioniștii alături de care am construit Modulul Strategie și Planificare Media.

Prima edi╚Ťie a Modulului Media tocmai s-a ├«ncheiat cu brio pentru cei 21 de participan╚Ťi. Am luat-o, deci, pe

Alexandra, la c├óteva ├«ntreb─âri despre cum i s-a p─ârut experien╚Ťa…de aceast─â dat─â de cealalt─â parte a catedrei, pentru c─â Alexandra e ╚Öi alumni al ╚ścolii IAA, Modulul Leadership.

Salutare! Ne po╚Ťi povesti care a fost motiva╚Ťia ta de a te al─âtura ╚ścolii IAA, la Modulul Media?

Am r─âspuns da, ├«nainte s─â se fi terminat ├«ntrebarea. ╚śi de abia apoi am listat multitudinea de motive care au stat la baza entuziasmului meu. ­čÖé

├Än primul r├ónd, pentru c─â era nevoie. Ultima edi╚Ťie a unei ╚Öcoli de media dateaz─â din timpuri imemoriale. Educa╚Ťie ÔÇ×formal─âÔÇŁ ├«n acest domeniu practic nu exist─â ÔÇô cu excep╚Ťia unor module/seminarii de media ├«n cadrul c├ótorva facult─â╚Ťi vag de profil (i.e. SNSPA, Jurnalism).

├Än al doilea r├ónd, pentru c─â reprezenta cadrul perfect ├«n care puteam s─â molipsesc studen╚Ťi, oameni din agen╚Ťie la ├«nceput de drum ╚Öi clien╚Ťi cu ÔÇ×microbulÔÇŁ media. O s─â fiu ├«n permanen╚Ť─â ambasadorul num─ârul 1 ╚Öi cel mai mare ÔÇ×groupieÔÇŁ al acestui domeniu ╚Öi al oamenilor minuna╚Ťi din agen╚Ťiile de media. ├Än mod special,

these days, nu cred s─â fie un loc mai mi╚Öto ├«n toata industria de comunicare, din punctul de vedere al accesului la date ╚Öi la toate inova╚Ťiile ╚Öi dezvolt─ârile din ecosistemul de comunicare, din punctul de vedere al perspectivelor ╚Öi provoc─ârilor.

├Än al treilea r├ónd, mi se potrive╚Öte la nivel personal. Am fost prof─â ├«n facultate ╚Öi a fost minunat. De-a lungul anilor, ├«n agen╚Ťie, una dintre cele mai pl─âcute experien╚Ťe a fost cea de a ├«nv─â╚Ťa ╚Öi de a fi ├«nv─â╚Ťat─â, a╚Öa c─â m-am bucurat nespus de crearea unui nou cadru pentru aceast─â pasiune.

Cum a fost pentru tine experien╚Ťa de predare?

Dup─â primul curs, am scris un scurt post pe Facebook care sumarizeaz─â perfect experien╚Ťa de predare, din prima zi ├«n care ne-am cunoscut p├ón─â ├«n ultima zi, cea a examenului final.

De ce consideri necesar un modul de media pe pia╚Ť─â ?

Pentru juniorii din agen╚Ťie, pentru c─â ofer─â un cadru excep╚Ťional ├«n care s─â ├«n╚Ťeleag─â the big picture. ├Än care s─â pun─â ├«n context fiecare excel muncit, fiecare spot corect plasat sau fiecare analiz─â de consumator.

Pentru studen╚Ťi, pentru c─â ofer─â o ╚Öans─â unic─â de orientare profesional─â, ├«n contextul ├«n care, a╚Öa cum am spus, practic nu exist─â educa╚Ťie formal─â ├«n mediul universitar ├«n acest domeniu.

Li se ofer─â de fapt un sneak peak, un preview unic ├«n culisele ├«ntregii industrii ÔÇô client, agen╚Ťie, furnizori de media, organiza╚Ťii profesionale.

╚śi ├«n cazul clien╚Ťilor, cursurile ofer─â o perspectiv─â unica a proceselor, flowurilor din agen╚Ťie, asupra dinamicii ├«ntre cei mai importan╚Ťi stakeholders ÔÇô client, agen╚Ťie, media & organiza╚Ťii de industrie.

Alexandra Dimitriu la catedra Modulului Media
Alexandra despre trendurile din industria de media
E ceva ce te-a surprins?

Evolu╚Ťia fantastic─â a cursan╚Ťilor de la o ├«nt├ólnire la alta. Au evoluat extraordinar, curs de curs erau mai buni, mai entuzia╚Öti, mai pasiona╚Ťi. Totul culmin├ónd cu ziua examenului final, c├ónd m-au impresionat prin nivelul prezent─ârilor, efortul ╚Öi dedicarea din spatele fiec─ârui proiect, bucuria din ochii lor c├ónd vedeau fe╚Ťele noastre str─âlucind de m├óndrie.

Cum a fost interac╚Ťiunea cu studen╚Ťii ? Crezi c─â schimbul de informa╚Ťii a fost unul bidirec╚Ťional, au fost momente c├ónd ai sim╚Ťit c─â ├«nve╚Ťi lucruri de la studen╚Ťi ?

Interac╚Ťiunea a fost minunat─â. ╚śi da, am avut multe de ├«nv─â╚Ťat de la ei. O s─â le fiu, ├«ns─â, recunoscatoare, ├«nainte de toate, c─â m-au ├«nv─â╚Ťat s─â fiu un profesor mai bun. Pasiunea lor m-a obligat, la fiecare curs, s─â ├«ncerc s─â fiu o versiune mai bun─â a mea.

Care au fost campaniile pornite din media din ultimii ani care te-au impresionat?

My all-times favourite – BING: DECODE JAY-Z (Droga5).

Recent, c├ó╚Ötig─âtorul Grand Prix la categoria media – the Air Max Graffiti Stores (AKQA S├úo Paulo).

Motto-ul ╚ścolii este Never Stop Learning. Tu ce resurse folose╚Öti ╚Öi ne po╚Ťi recomanda ca s─â st─âm la curent, s─â nu ne oprim din ├«nv─â╚Ťat ÔÇô de la podcasturi, reviste print sau online sau newslettere?

├Ämi place motto-ul acesta, s-ar putea s─â ├«l ├«mprumut :). Mai ales c─â la toamn─â voi fi ├«n acela╚Öi timp ╚Öi profesor la edi╚Ťia 2 a modului de media ╚Öi elev boboc la un curs postuniversitar.

Citesc regulat siteurile clasice

Sunt abonat─â la newsletterele de la eMarketer, Campaign, WARC, FOMO, knowhow centers de la Google & Facebook (i.e. youtubereview, Facebook Business).

Mai sunt abonat─â la noile aparute newsletters pe Whatsapp ÔÇô de exemplu Social Smarts.

Mul╚Ťumim, Alexandra, mult succes ├«n noul rolul de student─â postdoc!

Articole similare