Ioana Zvâc, freelancer și specialist Social Media, e unul dintre profii de la Modulul Strategie de Marketing și Comunicare Digitală. Alături de Dragoș Smeu (cu care am vorbit data trecută), este unul dintre invitații permanenți ai lui Vlad Popovici (GM Kubis Interactiv) și susțin împreună cursul Strategie Social Media.
O lăsăm pe Ioana să vă povesteacă, nu înainte de a vă reaminti că Modulul Digital este în plină perioadă de recrutare de cursanți: puteți aplica până pe 22 martie, aici.
0. Sunt câteva schimbări în viața ta în ultimele luni, ne povestești câte ceva despre ele?
Am făcut parte din echipa Kubis până acum câteva luni ca Head of Social Media. Acum, împreună cu Laura Luluts Ionescu, partenera mea în toate, ne ocupăm în continuare de proiectul nostru, Dume de mestecat, și pilotăm altele precum @insta.grame.ro, adică integrame eco-friendly, de făcut pe telefon și pus pe Instagram story :).
Facem și echipă de freelanceri pe planning, creație și social media. În plus, îmi mai pun experiența la bătaie și în training-uri, la Școala IAA sau alte companii care vor să deslușească cum să se folosească cât mai bine ce are social media de oferit.
2. Ce campanii din Social Media ți-au plăcut în ultima vreme?
Dincolo de formate, strategii și toate lucrurile croșetate cu atenție, un piece of content mișto face newsfeed-ul să bubuie.
De asta sunt cu ochii pe web-series sau simple clipuri pe care le pot urmări și de zece ori în ciuda attention span-ului scurt vehiculat prin toate studiile.
Seriile Social Me și Friendzone de la KFC sunt pe sufletul meu.
Un alt exemplu de best practice pentru mine e Zid și făcut de la Saint-Gobain. Am râs, am dat din cap și, în cele din urmă, am înțeles și cu ce se ocupă Saint-Gobain, deși, spre rușinea mea, habar n-aveam înainte.
Iar cel mai recent m-am amuzat luna trecută la colinde varianta branded by Cooler și în varianta non-branded de la Deiu. Da, ultima nu e pentru un brand, dar dacă ar fi fost, sigur aș fi început să urmăresc pagina.
3. Campania Gillette e una care a făcut newsfeed-urile să bubuie în ultima vreme 🙂 Love or hate?
Pe persoană fizică, aș zice love. M-a înduioșat la prima vedere și m-am bucurat să văd o luare de poziție așa de puternică. Dar nu sunt eu cea care cumpără Gilette în casă, așa că am vrut să o testez și pe target-ul core. Și chiar dacă nu m-am lovit de vreo reacție demnă de comentariile de pe YouTube la clip, am găsit reticență. Am înțeles că îndemnul de empowerment din campanie se lovește de tonul de ceartă din ad.
Cât despre legătura cu fenomene gen #metoo, pentru mine nu a fost o problemă.
Chiar aș zice că e normal pentru brand-uri, cu puterea lor de comunicare, să se lege măcar ocazional de conversații cunoscute oamenilor și să devină relevante mai departe de a avea cele mai bune produse și servicii.
Uneori e ceva fun și entertaining, alteori poate fi ceva dureros, dar foarte important gen #metoo. Iar dacă luarea de poziție le aduce un premiu, so be it.
4. Care ar fi niște exemple de smart use of technology în social media?
E greu de zis, iar în SM cred că vorbim mai mult despre smart use of formats decât tehnologie per se. O să las, totuși, 2 oldies, but goldies și, printr-o absolută coincidență, ambele cu supermodele.
Gisele Bundchen: I will what I want pentru Under Armour:
Gigi Hadid pentru BMW:
#10yearschallenge
M-ați prins. Sunt aproape 10 ani de când am început să lucrez în SM și nu sunt foarte multe lucruri la fel. E locul unde se schimbă lucrurile și de la o lună la alta, bașca în zece ani. Să zicem:
- De la un nice to have la un must, care poate uneori să dea un boost business-ului, la fel cum poate să îi dăuneze
- De la Facebook only la Facebook + Instagram + LinkedIn, doar ca starter kit
- De la vrem un viral la vrem o strategie și content ongoing care să aibă sens
- De la reach organic la bugete media consistente