Logo nouRO IAA school

Insights de la George Ciupercă, șef de promoție Modulul Fundamente

George este unul dintre șefii de promoție ai Școlii IAA, cu un solid background în consumer research & market insights. Însă, ca mulți dintre cursanții Școlii, și-a dorit să aprofundeze întregul ecosistem de marketing și comunicare, în mod fundamentat și ca la carte, motiv pentru care a urmat Modulul Fundamentele Marketingului și Comunicării.

După diferite funcții sau departamente conexe marketingului, o perioadă de învățare la job, mulți își iau responsabilitatea propriei dezvoltări profesionale, pentru a își întregi viziunea de ansamblu și a înțelege mai bine munca colegilor.

George a lucrat aproape 8 ani în diferite agenții de research și apoi a trecut „de partea clientului”: întâi la Heineken, unde a fost Consumer & Innovation Insights Manager, iar în prezent coordonează activitatea de Consumer & Market Insights pe Romania și Bulgaria la Samsung.

George, simți că te-a ajutat să urmezi Școala IAA?

Da, m-a ajutat. Chiar foarte mult. Pe plan profesional simt că mi-am consolidat cunoștințele de marketing și comunicare. Cumva, după foarte mulți ani de research era cumva necesar sa fac asta. Ok, de-a lungul timpului am avut multe interacțiuni cu arii din marketing și comunicare, dar cumva trebuia să-mi structurez tot knowledge-ul ăsta. Și Școala m-a ajutat mult în direcția asta.

Marketingul în special îmi place, aveam ceva curiozități și m-am bucurat să pot învăța mai multe la Școală.

Care a fost interacțiunea ta cu profesorii, care dintre ei a fost cel mai apropiat de sufletul tău?

La fiecare curs am mers cu mare drag. Afrodita a fost preferata mea si simt că am învățat foarte mult de la ea. Cred că cea mai tare chestie este că m-a învățat cumva să think big, să nu ignor nicio posibilă oportunitate. Chiar dacă pare un pic nebunesc să targetezi o anumită chestie, hai să vedem ce e acolo! Modul ăsta de a mă uita la lucruri a fost un pic diferit față de modul meu obișnuit, până la momentul respectiv.

La fel, ideea de a găsi foarte multe soluții. Ok, e o chestie evidentă aici. Dar hai să ne mai gândim un pic. Poate găsim ceva nebunesc la momentul ăsta, dar pe viitor se transformă într-o chestie faină.

Ai recomanda altor tineri la început de drum Școala IAA ? Și dacă da, de ce?

Clar aș recomanda. Cumva e mult mai faină decât o școala convențională, să spunem. Înveți lucruri într-un cadru interesant, cunoști mulți oameni mișto. Și noi chiar am avut o serie foarte interesantă, cu oameni din foarte multe domenii. Am schimbat experiențe, am împărtășit povești și s-au legat și anumite prietenii.

O școală de genul ăsta este open-minded. Practic, discuți aici de experiențe, nu teorie. Spunem povești  și din poveștile astea chiar poți învăța. Cred că mai ușor îți amintești de o poveste decât de o frază foarte strictă care îți spune că în situația asta e bine să faci ceva anume.

Si cum spuneam, vin aici oameni cu foarte multe experiențe și povești, atât profesori cât și colegi. Deci clar ai ce învăța.

Cât despre cursuri, bine structurate aș spune. Multe lucruri noi, nu doar teorie, multe exemple și mai ales exerciții.

Care ar fi sfaturile tale pentru viitorii cursanți?

Săa interacționeze cât mai mult cu colegii și profesorii, să se implice în exerciții și să fie activi în discuții. Înveți foarte mult din acest schimb de experiențe și opinii.

În cele din urmă, pentru că Școala e foarte mult și despre sharing de knowhow, ne poți propune 3 surse de unde îți iei tu doza de inspirație (pot fi publicații din industrie dar nu numai – din artă, istorie, antropologie, tehnologie)? 

Îmi place să citesc cărți de marketing atunci cand am timp, iar principala mea recomandare ar fi Martin Lindstrom: Small Data sau Buyology – mi s-au părut de departe cele mai faine.

M-au inspirat în multe rânduri lucruri pe care le-am citit sau văzut pe Harvard Business Review sau Ted Talks, însă foarte multe materiale interesante am citit și de la  agențiile de research internaționale.

Nu aș uita de o sursă esențială pentru activitatea mea: reality-check-ul pieței. Da, poate nu pare atât de cool la prima vedere, dar mă ajută mult să merg în magazine, să văd oameni la cumpărături, să văd comportamente de consum și activări de mărci. Indiferent de industrie. Cred ca e esențial pentru un om de marcomm să facă asta.

 

Dacă sunteți curioși despre cărțile recomandate de George, iată o animație-sumar a cărții Buyology:

 

Înscrierile pentru sesiunea de cursuri de toamnă sunt deschise!

Articole similare