Cristiana Stanciu, șefă de promoție la Modulul Fundamente încheiat în primăvara acestui an, lucrează în departamentul Sales & Expansion la JYSK, unde este Sales Coordinator, și a simțit nevoia să înțeleagă mai bine rolul marketingului, ca să aibă o viziune de ansamblu asupra întregului ecosistem, a deciziilor care se iau în companie și a proceselor de lucru. Iraida, alumni mai vechi, i-a recomandat cursurile Școlii și așa Cristiana s-a înscris și ea.
Scurt și la obiect, Cristiana ne-a povestit cum a fost experiența ei la Modulul Fundamente.
Care a fost motivația ta inițiala de a urma cursurile Modulului Fundamente de la Școala IAA?
Am venit la modulul Fundamentals pentru că nu aveam nici un fel de pregătire în marketing și voiam să acumulez câteva cunoștințe de bază, dar și să înteleg mai bine cum lucrează oamenii din marketing și de ce iau deciziile pe care le iau. În plus, Iraida Paiuc (fostă elevă a modulului Fundamente) mi-a vorbit atât de mult despre cât de tare i-a plăcut la Școala IAA, încât atunci când mi s-a propus să urmez acest curs nu am stat pe gânduri și m-am înscris.
Cum a diferit realitatea de așteptările de dinainte?
Mă așteptam să primesc foarte multe informații teoretice și „rețete” pentru cum trebuie să procedezi, în schimb am învățat că există tot timpul mai multe opțiuni „corecte” și fiecare o alege pe cea pe care o consideră potrivită în funcție de strategia aleasă. În plus, am învățat destul de mult și de la colegi, chiar dacă mulți dintre ei se aflau la început de drum în cariera lor în marketing.
Ce anume te-a intrigat și ți-a plăcut cel mai mult la curs?
M-a intrigat și mi-a plăcut în același timp faptul că am fost lăsați să descoperim singuri atunci când greșeam ceva sau când nu aveam argumentele corecte. Nu ni se spunea din start „nu e bine așa”, ci primeam întrebări ce ne ajutau să ne dăm seama de ce alegerea făcută nu e tocmai potrivita.
Cum ți-ai menținut motivația pe parcursul modulului, astfel încât să închei magna cum laude, cum s-ar spune?
Cred că principalul factor motivant a fost faptul că toată informația primită era nouă pentru mine, așa că eram nerăbdătoare să o și pun în practică. În momentul în care mi-am ales tema pentru proiectul individual și m-am apucat să lucrez, au început să se lege informațiile primite la curs și văzându-le utilitatea mi s-a părut din ce în ce mai interesant și am devenit și mai motivată.
Cum îți propui să duci mai departe, la job, cunoștințele acumulate la Școală – atât ca procese de lucru dar și ca execuții out of the box?
La job nu prea aplic direct cunoștințele acumulate la școală pentru că nu sunt implicată în deciziile de marketing, însă acum îmi explic de ce se iau anumite decizii astfel că îmi este mai ușor să înțeleg raționamentul din spatele acestora. În viața de zi cu zi, însă, de fiecare dată când văd o reclamă nu pot să nu mă întreb cui i se adresează sau cum se poziționează brandul respectiv.
Pe lângă informațiile strict legate de marketing am învățat și cum să argumentez și să structurez un discurs, lucru pe care încerc să îl aplic de fiecare dată la job.
Care ar fi sfatul/sfaturile tău pentru viitorii cursanți?
Începeți să lucrați la teme din timp și urmați sfaturile profesorului coordonator pentru prezentarea finală. Nu veți primi soluții directe la întrebări, ci mai degrabă alte întrebări menite să vă ajute să vă dați seama dacă deciziile luate până atunci sunt în concordanță cu decizia de poziționare.

Puneți-vă cât mai multe întrebări pe măsură ce lucrați la proiecte, oricât de irelevante vi s-ar părea pe moment. În timp ce lucram cu toții la tema finală de echipă, se găsea de multe ori câte unul dintre noi care să pună o întrebare aparent irelevantă, dar care mai apoi ne ajuta să ne dăm seama că nu avem totul bine pus la punct și să mai lucrăm la acel aspect. Am aflat că aceste întrebări te ajută să ai un răspuns pregătit la prezentarea finală.
În cele din urmă, pentru că Școala e foarte mult și despre sharing de knowhow, ne poți spune de
unde îți iei tu doza de inspirație?
Pentru că nu lucrez în marketing nu pot să zic că folosesc surse de inspirație relevante, însă īmi place să merg la Noaptea devoratorilor de publicitate în fiecare an.
Am citit și câteva dintre cărțile menționate de profesori la curs, așa că recomand cartea lui Sergio Zyman – „Sfârşitul advertisingului aşa cum îl ştim„. Este o lectură plăcută chiar și pentru cei care nu sunt interesați de marketing.