De vorb─â cu Andrei Georgescu, profu’ de email marketing

Andrei Georgescu este Managing Director White ╚Öi pred─â email marketing la Modulul Digital. L-am┬áluat la ├«ntreb─âri despre rolul de profesor ╚Öi noua genera╚Ťie de marketeri, despre industria de e-mail marketing ╚Öi cum alegi un provider ╚Öi i-am cerut c├óteva resurse de ├«nv─â╚Ťare relevante pentru domeniul s─âu.

  1. Bun─â, Andrei! Ne po╚Ťi spune care a fost motiva╚Ťia ta de a preda la ╚ścoala IAA ╚Öi cum te sim╚Ťi dup─â ace╚Öti ani┬á?

Am observat c─â sunt mul╚Ťi care se pl├óng c─â nu exist─â oameni buni ├«n pia╚Ť─â ╚Öi totu╚Öi nu contribuie ├«n niciun fel la ridicarea ╚Öi educarea pie╚Ťei. Noi am ├«nceput ├«n 2003 ca White Image, vremuri ├«n care clientul ├«╚Ťi spunea ca are ╚Öi el Outlook ╚Öi c─â nu vede de ce ar face email marketing cu noi. Bine├«n╚Ťeles c─â atunci mi-ar fi pl─âcut ca oamenii cu care discut s─â aib─â o idee despre ceea ce vorbeam.

Acum c─â am trecut prin procesul acesta oarecum dureros, mi se pare c─â e obligatoriu s─â fac orice ├«mi st─â ├«n putin╚Ť─â s─â contribui la formarea viitorilor speciali╚Öti ├«n marketing digital. Mi se pare chiar o super oportunitate c─â sunt ├«n postura de profesor la ╚ścoala IAA.

Am avut ocazia s─â predau ├«n mai multe contexte: la ASE de c├óteva ori, la c├óteva programe de master class. Iar sentimentul este c─â aici cursan╚Ťii sunt mult mai engaged, mai implica╚Ťi ├«n procesul de ├«nv─â╚Ťare, mai responsabili.

  1. Care sunt provoc─ârile pe care ╚Ťi le aduce acest rol de profesor┬á? Dar bucuriile┬á?

Cea mai mare bucurie este provocarea de a fi pe deplin ├«n╚Ťeles┬á­čśŐ.

Provoc─ârile clar vin din a reu╚Öi s─â clarifici informa╚Ťia pentru to╚Ťi cursan╚Ťii, mai ales c─â domeniul ─âsta legat de automatiz─âri, date, email marketing este oarecum la grani╚Ťa dintre creativitate, tehnologie ╚Öi informa╚Ťii mai matematice ╚Öi ├«n general oamenii creativi fug de cifre, iar cei cu cifrele nu ├«╚Öi exploateaz─â prea mult creativitatea, pentru c─â majoritatea consider─â cifrele ca fiind adev─ârul.

Provocarea permanentă este de a mixa un volum de date aparent din domenii diferite în ceva care să pară prietenos și nu așa de complicat.

  1. ├Än ceea ce ├«i prive╚Öte pe cursan╚Ťi, dar ╚Öi ├«n general, for╚Ťa de munc─â din industrie, observi schimb─âri referitoare la mindsetul, la profilul lor fa╚Ť─â de acum c├ó╚Ťiva ani┬á?

V─âd o mare diferen╚Ť─â ├«ntre cursan╚Ťi ╚Öi al╚Ťi candida╚Ťi din pia╚Ť─âÔÇŽ ├«n sensul c─â marea majoritate a cursan╚Ťilor pare mult mai engaged, mai dornic─â de informa╚Ťii.

P├ón─â la urm─â curiozitatea este ceea ce diferen╚Ťiaz─â oamenii din pia╚Ť─â ├«n domeniul ─âsta, c├ót de curios e╚Öti s─â afli permanent lucruri noi, c├ót de curios e╚Öti s─â ├«n╚Ťelegi un brand, c├ót de curios e╚Öti s─â ├«n╚Ťelegi un client dincolo de comportamentul declarat.

Din p─âcate oamenii pasiona╚Ťi din noua genera╚Ťie mi se par tot mai rari, mult mai focusa╚Ťi pe termen scurt, ├«ns─â au un mindset mai adaptat digitalului. Mindsetul asta ├«n ceea ce prive╚Öte apropierea de digital e cel mai mare atuu, dar ├«n acela╚Öi timp ╚Öi cel mai mare du╚Öman. Atuul lor vine la pachet cu faptul c─â ├«n╚Ťeleg u╚Öor anumite aspecte de baz─â legate de digital, problema vine din faptul c─â de multe ori consider─â c─â le este u╚Öor s─â intre ├«n profunzime, s─â ├«n╚Ťeleag─â nuan╚Ťe ╚Öi detalii, lucru care ├«ns─â, din pacate, nu se ├«nt├ómpl─â pentru c─â pentru a ├«n╚Ťelege detalii este necesar s─â studiezi.

Mi se pare ├«ns─â foarte important ca fiecare genera╚Ťie s─â aib─â modele care s─â inspire prin performan╚Ť─â.

  1. S─â trecem la zona ta de expertiz─â┬á: ne po╚Ťi spune care ar fi criteriile pe care un marketer trebuie s─â le aib─â ├«n vedere atunci c├ónd alege o agen╚Ťie sau un serviciu de email marketing┬á?

Sunt dou─â direc╚Ťii, ├«n func╚Ťie de obiectivele lor┬á:

  • Partea tehnologic─â ÔÇô dac─â tehnologia poate r─âspunde cerin╚Ťelor de business, din punct de vedere al func╚Ťionalit─â╚Ťilor cerute, al posibilit─â╚Ťilor de implementare dac─â este vorba de integr─âri de date, al flexibilit─â╚Ťii pentru noi scenarii
  • Partea de consultan╚Ť─â ÔÇô care poate acoperi at├ót aspecte pu╚Ťin mai tehnice de genul ÔÇ×ce trebuie facut ca emailurile sa ajunga in inbox. ╚śi mai e partea de consultan╚Ť─â ├«n ceea ce prive╚Öte procesele strategice ce ╚Ťin de gestiunea datelor, de acurate╚Ťea lor, de integritatea lor┬á; consultan╚Ť─â ├«n ceea ce prive╚Öte realizarea ╚Öi implementarea unor strategii creative privind procese de cre╚Ötere a bazelor de date, de optimizare a comunic─ârii din perspectiva unor obiective de business clare.

Ideea este foarte simpl─â┬á: tehnologia este doar un tool, diferen╚Ťele dintre succesul sau insuccesul unei strategii de email marketing sau automatiz─âri este know how-ul marketerilor. Ok, poate fi ╚Öi tehnologia atunci c├ónd vorbim de func╚Ťionalit─â╚Ťi foarte avansate.

Surs─â.

In mare, pia╚Ťa tehnologic─â se ├«mparte ├«ntre tehnologii┬á:

entry level┬á: solu╚Ťii focusate pe do it yourself, u╚Öor de folosit, dar destul de limitate ca func╚Ťionalit─â╚Ťi ╚Öi limitate dpdv customiz─âri.

avansate┬á: tehnologii foarte avansate, extrem de complexe, unde cam orice ├«╚Ťi imaginezi se poate implementa, dar cu mari limit─âri pentru c─â necesit─â mult training ╚Öi mult know how

middle market┬á: ┬átehnologii care incearc─â s─â aduc─â acele func╚Ťionalit─â╚Ťi foarte avansate ├«ntr-o form─â mai u╚Öoar─â de folosit; aici ne consider─âm a fi ╚Öi noi pozi╚Ťiona╚Ťi.

  1. Care ar fi trendurile din e-mail marketing pe care ar fi bine să le urmărim ?

    Surs─â.

Azi, c├ónd vorbe╚Öti de email marketing, nu vorbe╚Öti doar de trimiterea unor emailuri, vorbe╚Öti de integrarea┬ácomunic─ârii ├«n cliclul de via╚Ť─â al clientului, vorbe╚Öti de hyper personaliz─âri, vorbe╚Öti de automatiz─âri/triggere, vorbe╚Öti de integrarea content marketingului ├«n ciclul de via╚Ť─â al clientului, de machine learning ├«n automatiz─ârile de marketing, de colec╚Ťii de date ╚Öi data gathering, vorbim de big data ÔÇô acestea sunt direc╚Ťiile ├«n care va evolua email┬á┬ámarketingul ├«n urm─âtoarea perioad─â.

A╚Ötept─âm tot mai multe date din wearables, din gadgeturi, din obiectele cu care interac╚Ťionam. Ele pot face email marketingul mai relevant pentru c─â practic contribuie la identificarea momentului potrivit, a persoanei potrivite, iar marketerii vor crea mesajul potrivit, prin creativitate.

  1. Câteva sfaturi pentru tinerii din marketing și comunicare, fie că sunt la început de drum fie că deja lucrează ?

Sfatul este s─â se asigure c─â fac ceea ce le place. Este principalul criteriu atunci c├ónd ├«ncerci s─â faci diferen╚Ťa dintre dou─â persoane la ├«nceput de drum. ├Än primul r├ónd este important s─â-╚Öi aleag─â specializarea sau chiar domeniul unde simt c─â au cele mai mari satisfac╚Ťii ╚Öi care r─âspunde pasiunilor lor.

Pasiunea este foarte importantă pentru că pasiunea îi împinge să studieze cu mai multă plăcere.

Surs─â.

Chiar ╚Öi dac─â este doar un job, diferen╚Ťa vine din c├ót de mult studiaz─â. Marketingul nu este un domeniu ├«n care lucrezi 8 ore pe zi. Este un domeniu ├«n care trebuie permanent s─â ai urechile deschise s─â ascul╚Ťi ce vorbesc oamenii ├«n metrou, s─â vezi ce face concuren╚Ťa clientului t─âu, s─â vezi ce trenduri noi au ap─ârut ├«n piata ╚Öi a╚Öa mai departe.

  1. Momentul pentru doza de inspira╚Ťie. Motto-ul ╚ścolii este Never Stop┬áLearning. Tu ce resurse folose╚Öti ╚Öi ne po╚Ťi recomanda ca s─â st─âm la curent, s─â nu ne oprim din ├«nv─â╚Ťat?

Gary Vee.

Sunt un mare fan al Marketing Sherpa și al Marketing Experiments pentru partea de optimizare de marketing.

Pentru trenduri îl urmăresc constant pe  Robert Scoble  și Gary Vaynerchuk.

Pentru discu╚Ťii mai specifice, trenduri, tehnologie, evolu╚Ťie urm─âresc blogul Sales Force ╚Öi blogul Oracle ÔÇô Marketing Cloud.

Articole similare