Logo nouRO IAA school

De vorbă cu #Adrian86 despre Social Media și Modulul Digital

Adrian Pașita, Social Media Specialist la Arctic, este unul din cursanții (în curând viitori absolvenți) Modulului Strategie de Marketing și Comunicare Digitală și colegul nostru de la IAA Young Professionals. Curioși de ce mai citește un om pasionat de social media și care e viața dublă a hashtagurilor sale (#Adrian86 și #DigitalSuperhero), l-am luat pe Adrian la întrebări 🙂

Povestește-ne câte ceva despre tine pentru început.

Salut, eu sunt #Adrian86 aka. #DigitalSuperhero, doar părinții îmi spun Adrian. Mi se mai spune și „vă rugăm să părăsiți zona, vom folosi forța”, dar asta doar când merg la piață. 😊

De când eram mic, mă bucur când apare pauza de reclame la TV. Fiecare spot era pentru mine un film artistic de 30 secunde la care mă uitam iar, și iar, și iar … până când apărea partea a doua a filmului spotului și mă bucuram mai tare decât la apariția unui film Marvel. Se pare că m-am născut cu această pasiune pentru publicitate.

Născut și crescut până la 17 ani în Rahova, apoi am umblat pe Hi5, Yahoo Messenger, MySpace și alte adunări sociale. Aici s-a născut pasiunea pentru tot ce înseamnă online.

Ca mulți oameni buni din marketing, am fost la Poli iar când am terminat (în timp regulamentar, fără prelungiri!) am primit o diplomă de Inginer. După experiența asta am căpătat puteri care mă ajută să fiu atent la detalii, calculat și perfecționist până la nivel de stres asupra celor din jur.

Toate cele de mai sus au dus la nașterea lui #DigitalSuperhero, cel pe care am încercat (fără succes) să-l ascund în spatele lui #Adrian86. Când aceștia doi sunt ocupați, Adrian apare. De cele mai multe ori la mesele în familie.

Sunt un om de digital cu suflet de social media.

Cum s-a născut hashtagul #Adrian86? Pare o moștenire de pe vremea Yahoo Mess. Așa o fi?

#Adrian86 s-a născut recent, dar procesul chiar a început de pe vremea Yahoo Messenger. Au fost mai multe încercări de naming și branding până să ajung la aceasta. Nici nu știu dacă e cea finală, dar sigur este cea care a creat cel mai mare Buzz în online. Vezi cazul de față, se pare că acest #Adrian86 a fost destul de interesant încât să ocupe un loc printre aceste întrebări.

Care a fost motivația ta de a urma cursurile Modulului Digital?

Eu am intrat în industria asta doar cu un bagaj mare de pasiune, fără cunoștințe. De aceea dorința de a învăța este continuă. Eu sunt genul care a învățat totul prin exemplu, nu din cărți sau din facultate. Faptul că îmi place domeniul în care lucrez face ca tot acest proces de asimilare a informațiilor să fie ușor, necesar și plăcut.

Cum a fost această experiență de învățare pentru tine, față de așteptările inițiale? Ce ți-a plăcut, care au fost provocările, care au fost bucuriile? A reușit să te scoată din zona de confort?

E o chestie faină în industria asta, poți învăța de la oricine câte ceva nou. Mi-a plăcut că eram oameni din agenție și oameni de la client. Oameni care au mai lucrat pe digital, oameni care nu. Oameni care lucrează în mai toate departamente din companie, oameni care lucrează pe branduri din toate categoriile. Oameni de o parte și alta a meselor din sala de curs care porneau discuții interesante mai ceva ca la un Ted Talk. Mi-a plăcut toată această interacțiune între profesori și cursanți, a oferit un mediu relaxat pentru toată lumea prezentă în sală, dar și un mediu mult mai benefic pentru a învăța.

Care ar fi o single-minded idea pe care ai vrea să o dai mai departe după Școala IAA?

Nu uita că înainte de a fi vocea brandului, ești om!

Încearcă să fii cât mai personal, nu un fițos care vorbește pe un ton arogant către consumatorii tăi.

Clipul de mai jos l-am văzut acum aproximativ 5 ani și cred că este un must-see pentru orice om de marketing. Explică exact situația din multe strategii de comunicare și arată ce trebuie schimbat.

Pentru că Școala e despre Never Stop Learning, tu ce surse de inspirație urmărești și ne poți recomanda?

Dacă mă întrebai asta peste 3 luni aș fi zic că  www.digitalsuperhero.ro este tot ce ai nevoie, dar acum nu este încă gata. Site-urile pe care le puteți vizita până este gata al meu sunt: MarketingDive, Entrepreneur, Marketing Week, WeAreSocialMedia și AdsOfTheWorld.

Cea mai importantă sursă de inspirație în acest domeniu este lumea din afara biroului. Consumatorul tău este pe stradă, nu într-un ppt sau excel.

Spre exemplu, vorbeai zilele trecute despre Global Digital Report de la Hootsuite. Il poți share-ui și cu noi? Ce ți-a atras atenția în el?

Acest raport ar trebui să fie Biblia anuală pentru orice om de digital. Acesta este liber de descărcat aici. #săledeadumnezeusănătate celor de la Hootsuite că au o prezentare specială pentru frumoasa noastră Românie, și acestea liber de descărcat de aici.

O chestie interesantă observată în raport a fost faptul avem o scădere când vine vorba de numărul populației și o creștere a vârstei medii, dar lumea digitală crește. Avem mai mulți useri de social media, mai mulți oameni cu acces la internet, mai mult trafic în lumea digitală. De aceea marketingul digital este prezentul și viitorul.

Articole similare