Primul trimestru din 2021 a trecut deja așa că am periat internetul ca să vedem ce initiative de brand și nu numai au apărut la un an de la începutul pandemiei.

În mare parte, activările de brand au rămas nespectaculoase
Iată câteva din cele care ne-au atras, totuși, atenția :
- Nike a lansat un spot – praise, în onorea maternității. Filmul încurajează femeile să își continue carierele, sportive sau nu, în timpul și după naștere, deși, acum 2 ani, compania era acuzată public, în acest reportaj de la The New York Times, de practici inechitabile față de sportivele pe care le sponsorizează.
- Câteva branduri din State au adoptat trendul vaccinării 💉 Budweiser lansează un ad, destul de la îndemână, în care prezintă un slideshow de amintiri de la bere de dinainte, momente pe care le putem avea din nou, vaccinați. Google propune clasica sa execuție în search bar, pentru a da delete la activitățile pandemice, pe când producătorul medical Abbott vine cu un spot de brand, un deep voice copy driven ad despre serviciile și tehnologia medicală redau demnitatea.
- Altele au reușită să vină cu un twist astfel încât să evite simplu subiectul pandemic. Tositos propune un spot oldschool but cute în care Dan Levy și Kate McKinnon au un dialog telepatic despre cât de awkward e să îi spună unui al treilea despre pata de sos 🔴 Ni s-a părut drăguță și această dramatizare pentru Bilka, marca Jazz.
- Remarcabilă este și campania UNAIDS „The Mirror”, realizată de FCB India, pentru a atrage – poetic – atenția asupra diversității de gen.
- Un exemplu de storytelling emoționant vine și de la brandul franțuzesc La Redoute : „Les 2 freres”:
- Gucci găsește o cale creativă de a se alinia trendului grădinăritului, care îi atrage din ce în ce mai mult pe tineri. Iată aici spotul Gucci cu Gerard The king și legumele uriașe.

- Ne-au plăcut și câteva stunturi de 1 aprilie, precum hainele haute couture pentru câini de la IKEA sau bocancii de zăpadă pentru câini marca Salomon. Volkswagen și-a schimbat numele în Voltswagen pentru a-și comunica noua mașină electrică pentru piața SUA, însă a lansat acest zvon cu 2 zile înainte de 1 aprilie, ceea ce a ajutat la coverage în mari publicații. Nice PR stunt 🙌 Ce păcăleli au mai inventat alte branduri, aici.

- O activare digitală mai out of the box a fost gândită de M&C Saatchi UAE pentru Pizza Hut, cu ocazia Earth Hour: agenția a dezvoltat un micro-site, disponibil doar offline, prin care puteai comanda și câștiga pizza. Detalii aici. 🍕
- TPS Engage does it again 👏 după stuntul „GME goes BRRRRR”, românii au reușit în doar 2 zile să-l pună pe Snoop Dogg pe un billboard în Times Square pentru a sărbători legalizarea cannabisului și în NY. Iată povestea.
An AI, virtual world
Câtă vreme noi am stat în casă, AI-urile și lumile virtuale s-au extins. Pe Twitch apare o nouă generație de gazde de showbiz, personaje-AI precum Codemiko, care duc lumea entertainmentului într-o nouă etapă, post-Oprah. Mai multe despre personaj, controlat de un utilizator anonim cu ajutorul unui costum ce controlează mișcările, aici și aici.

Microsoft a lansat Hanai, o lume virtuală tip Second Life dedicată creatorilor de conținut de toate tipurile. Lansarea validează, dacă mai era cazul, tranziția către VR entertainment.
MIT scrie despre alte aplicații ale AI : Proiectul Trevor, de exemplu, se folosește de AI ca trainer pentru consilierii care lucrează online cu adolescenți cu probleme. Alți oameni de știință, precum Jeff Hawkins, deși aplaudă evoluția AI-urilor și a machine learningului, sunt de părere că dezvoltatorii acestor tehnologii nu au înțeles suficient de bine mintea umană, iar acest lucru ar fi de importanță covârșitoare în dezvoltarea unor tehnologii mai performante. Interviul cu Hawkins este disponibil aici.
Economii digitale post-covid
Estonia, care și-a digitalizat într-o bună parte serviciile și guvernanța, propune un nou tip de viză pentru nomazii digitali. Facilitatea a fost lansată în 2014 însă acum pare momentul în care aceasta va lua avânt. Un program similar există și în Barbados, „The Barbados Welcome Stamp”. Mai multe detalii pe Digiday.
Tot MIT se uită la „pașaportul verde” lansat de Israel pentru a observa posibile riscuri și probleme de securitate a datelor în viitoare implementări ale pașaportului digital covid în lume. Articolul aici.
Ce se întâmplă la Amazon ? Pe lângă condițile improprii de muncă, total nepotrivite secolului în care ne aflăm, se pare că există și muncitori nemulțumiți deepfake bots. 😱 Cei din spatele acestor boți s-ar fi folosit de momentumul de protest pentru a destabiliza mai mult compania. Ce reținem de aici este faptul că asemenea boți pot fi lansați în cyberspațiu pentru diferite scopuri tot mai sinistre.
Apropo de Amazon, este bine să ne reamintim că gigantul nu este atât de mare ca marketshare pe cât ar părea. De altfel, în Statele Unite, inclusiv în timpul pandemiei, doar 14$ din 100$ au fost cheltuiți online. Amazon are doar 5% din piața americană de retail, însă puterea sa stă în tehnologie și logistică. Pe larg, aici.
S-a lansat Oppo Phone, primul telefon care își poate mări displayul la apăsarea unui buton și se poate transforma în tabletă. Iată-l:
Post-truth & clickbait
Dragoș Stanca, președintele BRAT, a povestit pentru Pagina de Media despre noile planuri ale BRAT pentru a încerca să separe conținutul de entertainment, de exemplu filmulețele de pe TikTok, de conținutul jurnalistic. Momentan, proiectul este în stadiul de call de experți din industrie și își propune să aducă la aceeași masă jucători cât mai mulți și diverși, pentru a imagina împreună o soluție de marcare a tipurilor de conținut. Detalii aici.
Apropo de TikTok : Neil Patel are deja un articol despre cum să vinzi pe această platformă. Ceea ce o așază deja total în mainstream.