Logo nouRO IAA school

Business & brand strategy: must-reads de la Mihai Bonca

Masterclassul “Frame of Mind. Frame of Strategy” pe care Mihai Bonca îl va susține la Școala IAA pe 17-18 mai vine și cu o listă de lecturi. Nu sunt obligatorii, însă le considerăm must-reads pentru orice om de marketing și publicitate 🙂

Enjoy (re)reading!

CĂRȚI

1/ Play Bigger – Alan Ramadan, Dave Peterson, Christopher Lochhead, Kevin Maney, 2016.

Cumpără cartea de pe Amazon.

Până atunci, îi poți asculta aici pe autorii cărții, explicând conceptul de category design și cum pirații, visătorii și inovatorii crează și domină industrii:

2/ Thinking, Fast and Slow de Daniel Kahneman

Sunt sigur că fiecare marketer a citit această carte măcar o dată! – Mihai Bonca

Ar ajuta să revedeți capitolele următoare:

  • Part 1: Two Systems
  • Part 2: Heuristics and Biases
  • Part 4: Choices

Dacă n-o aveți, totuși, la îndemână, iată un rezumat animat:

O puteți comanda de aici.

3/ Harvard Business Review „On Strategy” 

O carte ce cuprinde 3 long-reads:

  • Michael Porter: What is Strategy
  • Michael Porter: The 5 Competitive Forces
  • Collins & Porras: Building your company vision

O poți comanda de aici.

4/ Tribes – Seth Godin

Probabil că ați citit-o deja și l-ați ascultat pe Seth Godin de mai multe ori, însă o readucere aminte nu are cum să strice.

Cartea o găsiți aici. 

Vă lăsăm și TED Talk-ul despre triburi la îndemână:

5/ Value Proposition Design de Alexander Osterwalder

Cum concepem, testăm și îmbunătățim produsele și serviciile pentru a răspunde cât mai bine așteptărilor clienților?

Metoda Value Proposition Design răspunde la această întrebare și este unul din elementele fundamentale ale Business Model Canvas, astfel încât să creșteti corect și pe termen lung valoarea businessului.

O puteți achiziționa de aici.

6/Un clasic: Differentiate or die, de Jack Trout

Cum supraviețuim în era competiției acerbe? Sunt mai multe modele, dintre care unele chiar critice față de propunerea lui Trout. O găsiți aici.

7/  Crossing the Chasm – Geoffrey A Moore

Recomandarea lui Mihai este să revedeți capitolele 1 și 2 din Partea I.

Cum procedăm să mutăm produsul sau serviciul nostru de la early adopters la early majority?

Dacă nu ai parcurs încă volumul lui Moore, îl poți lua de aici.

8/ Hegarty on Creativity – John Hegarty

Întotdeauna o lectură delicioasă.

Ok, let’s get it out of the way. There’s no such thing as originality.

Practica determină perfecțiunea… dar ar trebui să continui exersezi doar dacă vezi îmbunătățiri.

Ți-am făcut chef să-l citești pe Hegarty? Cartea o găsești aici.

Ajută de asemenea să asculți acest speech al lui Sir John Hegarty despre filozofia creativă:

9/ Start with why – Simon Sinek

Știu că e supra-menționată, dar e o lectură care merită!

Poți cumpăra de aici cartea.

Sau poți reasculta TED Talk-ul:

ARTICOLE

> Can You Say What Your Strategy Is? – David J Collins and Michael G Rukstad. Harvard Business Review, September 2016

Look Inside for Competitive Advantage by Jay B Barney. The Academy of Management Executive (1993-2005), Vol. 9, No. 4 (Nov., 1995), pp. 49-61

> Competing on Customer Journey. You have to create value at every step, by David C Edelman and Marc Singer. Harvard Business Review, November 2015;

Sursă: Harvard Business Review.

Know Your Customers’ “Jobs to Be Done”. Is innovation inherently a hit-or-miss endeavor? Not if you understand why customers make the choices they do by Clayton M Christensen, Taddy Hall, Karen Dillon, David S. Duncan; Harvard Business Review, September 2016;

How Valuable are Your Customers? by Amy Gallo. Harvard Business Review 15 July 2014

The New Science of Customer Emotions, by Scott Magidi, Alan Zofas and Daniel Leemon. Harvard Business Review, November 2015

Putting the Ballance Scorecard to Work, by Robert Kaplan and David Norton. Harvard Business Review Sept- Oct 1993.

 

Cei care se vor înscrie la seminar vor primi un pachet cu aceste articolele menționate de Mihai.

Spor la citit & Never Stop Learning! 🙂

Articole similare