Business & brand strategy: must-reads de la Mihai Bonca

Masterclassul “Frame of Mind. Frame of Strategy”┬ápe care Mihai Bonca ├«l va sus╚Ťine la ╚ścoala IAA pe 17-18 mai vine ╚Öi cu o list─â de lecturi. Nu sunt obligatorii, ├«ns─â le consider─âm must-reads pentru orice om de marketing ╚Öi publicitate ­čÖé

Enjoy (re)reading!

CĂRȚI

1/ Play Bigger – Alan Ramadan, Dave Peterson, Christopher Lochhead, Kevin Maney,┬á2016.

Cump─âr─â cartea de pe Amazon.

P├ón─â atunci, ├«i po╚Ťi asculta aici pe autorii c─âr╚Ťii, explic├ónd conceptul de category design ╚Öi cum pira╚Ťii, vis─âtorii ╚Öi inovatorii creaz─â ╚Öi domin─â industrii:

2/ Thinking, Fast and Slow de Daniel Kahneman

Sunt sigur c─â fiecare marketer a citit aceast─â carte m─âcar o dat─â! – Mihai Bonca

Ar ajuta s─â revede╚Ťi capitolele urm─âtoare:

  • Part 1: Two Systems
  • Part 2: Heuristics and Biases
  • Part 4: Choices

Dac─â n-o ave╚Ťi, totu╚Öi, la ├«ndem├ón─â, iat─â un rezumat animat:

O pute╚Ťi comanda de aici.

3/ Harvard Business Review ÔÇ×On StrategyÔÇŁ┬á

O carte ce cuprinde 3 long-reads:

  • Michael Porter: What is Strategy
  • Michael Porter: The 5 Competitive Forces
  • Collins & Porras: Building your company vision

O po╚Ťi comanda de aici.

4/ Tribes – Seth Godin

Probabil c─â a╚Ťi citit-o deja ╚Öi l-a╚Ťi ascultat pe Seth Godin de mai multe ori, ├«ns─â o readucere aminte nu are cum s─â strice.

Cartea o g─âsi╚Ťi aici.┬á

Vă lăsăm și TED Talk-ul despre triburi la îndemână:

5/ Value Proposition Design de Alexander Osterwalder

Cum concepem, test─âm ╚Öi ├«mbun─ât─â╚Ťim produsele ╚Öi serviciile pentru a r─âspunde c├ót mai bine a╚Ötept─ârilor clien╚Ťilor?

Metoda Value Proposition Design răspunde la această întrebare și este unul din elementele fundamentale ale Business Model Canvas, astfel încât să creșteti corect și pe termen lung valoarea businessului.

O pute╚Ťi achizi╚Ťiona de aici.

6/Un clasic: Differentiate or die, de Jack Trout

Cum supravie╚Ťuim ├«n era competi╚Ťiei acerbe? Sunt mai multe modele, dintre care unele chiar critice fa╚Ť─â de propunerea lui Trout. O g─âsi╚Ťi aici.

7/┬á┬áCrossing the Chasm –┬áGeoffrey A Moore

Recomandarea lui Mihai este┬ás─â revede╚Ťi capitolele 1 ╚Öi 2 din Partea I.

Cum proced─âm s─â mut─âm produsul sau serviciul nostru de la early adopters la early majority?

Dac─â nu ai parcurs ├«nc─â volumul lui Moore, ├«l po╚Ťi lua de aici.

8/ Hegarty on Creativity – John Hegarty

Întotdeauna o lectură delicioasă.

Ok, let’s get it out of the way. There’s no such thing as originality.

Practica determin─â perfec╚Ťiunea… dar ar trebui s─â continui exersezi doar dac─â vezi ├«mbun─ât─â╚Ťiri.

Ți-am făcut chef să-l citești pe Hegarty? Cartea o găsești aici.

Ajut─â de asemenea s─â ascul╚Ťi acest speech al lui Sir John Hegarty despre filozofia creativ─â:

9/ Start with why – Simon Sinek

╚śtiu c─â e supra-men╚Ťionat─â, dar e o lectur─â care merit─â!

Po╚Ťi cump─âra de aici cartea.

Sau po╚Ťi reasculta TED Talk-ul:

ARTICOLE

> Can You Say What Your Strategy Is?┬á– David J Collins and Michael G Rukstad. Harvard Business Review, September 2016

> Look Inside for Competitive Advantage by Jay B Barney. The Academy of Management Executive (1993-2005), Vol. 9, No. 4 (Nov., 1995), pp. 49-61

> Competing on Customer Journey. You have to create value at every step, by David C Edelman and Marc Singer. Harvard Business Review, November 2015;

Surs─â: Harvard Business Review.

>┬áKnow Your CustomersÔÇÖ ÔÇťJobs to Be DoneÔÇŁ. Is innovation inherently a hit-or-miss endeavor? Not if you understand why customers make the choices they do by Clayton M Christensen, Taddy Hall, Karen Dillon, David S. Duncan; Harvard Business Review, September 2016;

> How Valuable are Your Customers? by Amy Gallo. Harvard Business Review 15 July 2014

> The New Science of Customer Emotions, by Scott Magidi, Alan Zofas and Daniel Leemon. Harvard Business Review, November 2015

> Putting the Ballance Scorecard to Work, by Robert Kaplan and David Norton. Harvard Business Review Sept- Oct 1993.

 

Cei care se vor ├«nscrie la seminar vor primi un pachet cu aceste articolele men╚Ťionate de Mihai.

Spor la citit & Never Stop Learning! ­čÖé

Articole similare