Școala IAA mi-a dat șansa să trec prin industrii în care nu am lucrat și s-ar putea să nu lucrez niciodată. Și m-a forțat atât de mult să ies din anumite zone de confort și să gândesc atât de diferit în audiențe complet diferite, cu motivații complet diferite, cu comportamente total diferite, încât asta îmi spune că e unul dintre cele mai utile learning-uri. Am înțeles în sfârșit de ce unele branduri reușesc și altele nu.
Bogdan Țurcanu este Marketing Manager la Uber și absolvent al Școlii IAA, Modulul Fundamentele Marketingului și Comunicării și al Modulului de Strategie de Marketing și Comunicare Digitală. I-a plăcut atât de mult primul modul, încât s-a înscris în sesiunea imediat următoare la cel de-al doilea.
Bogdan ne-a povestit cum l-a ajutat Școala IAA și de ce o recomandă tinerilor profesioniști din marcom.
Mă număr printre cei care au absolvit 2 module ale Școlii IAA, atât Fundamentals, cât și Digital Strategy. Pentru mine a fost extrem de relevant întrucât le-am făcut unul după celălalt. Și asta cred că este un mare plus. Le-aș recomanda tuturor celor care au șansa să înceapă, să spun așa, from basic.
Fundamentals a avut un rol fantastic în a pune în rafturi foarte clar cum ar trebui făcut marketingul ca la carte. Pentru că, de multe ori în birou facem lucrurile, nu neapărat fără să le gândim, dar știm cum ar trebui făcute, fără să avem în spate baza teoretică care, de fapt, îți argumentează și e și ca un mecanism de control. De fapt, poți să verifici tot timpul și să validezi dacă direcția pe care mergi e una bună sau nu. Ulterior, m-a încântat atât de mult primul modul, încât eram convins să încep Digital Strategy, care cred că s-a și suprapus o săptămână. Și acolo am avut, pot spune o revelație. În sensul în care, sunt unul dintre inginerii în zona de marketing și simțeam nevoia la un moment dat să simt că nu sunt singurul care vede lucrurile, cumva diferit. Faptul că nu am avut un șablon de marketing prin studii universitare specifice, mi-a permis să fiu distructiv, dar în sensul pozitiv. În permanență să chestionez diverse lucruri, de ce se întâmplă, dar să gândesc tot timpul diferit, fără să am viziunea clasică, standard, safe și așa mai departe.
Recunosc că de când i-am văzut pe Andrei Lăscuț și Bogdan Nițu în prima sesiune împreună, mi-am dat seama că nu o să fie ușor. Dimpotrivă. Dar m-a încântat foarte mult că îmi spuneau parcă ceea ce voiam să aud. Ceea ce mi-a dat foartă multă încredere. Asta m-a ajutat ulterior să îmi dedic mai mult timp decât mă așteptam Școlii, tocmai pentru că eram fascinat de proiectele pe care le făceam. Mi-a dat șansa să trec prin industrii în care nu am lucrat și s-ar putea să nu lucrez niciodată. Dar m-a forțat atât de mult să ies din anumite zone de confort și să gândesc atât de diferit în audiențe complet diferite, cu motivații complet diferite, cu comportamente total diferite, încât asta îmi spune că e unul dintre cele mai utile learning-uri. Faptul că am înțeles în sfârșit de ce unele branduri reușesc și altele nu.
Este atât de important este să pui ancora aia corect și să ai sens pentru oamenii cu care vorbești, ce spui să fie cu adevărat ancorat în ceva autentic. Importanța cea mai mare a Școlii este că îți arată ce înseamnă acel fir roșu. Despre care, da, toată lumea vorbește dar prea puțini îl aplică. Și, din păcate, de prea puține ori ne întâlnim în business cu un fir roșu care e păstrat de la început până la sfârșit. Mulți poate încep bine, dar foarte mulți se pierd pe parcurs.
Cu siguranță aș recomanda ambele module tuturor celor care, nu doar se află la început de carieră, ci și celor care își dau seama că lumea se schimbă, consumatorii se schimbă, audiențele noastre nu mai sunt niciodată cele care au fost, consumatorii sunt foarte critici și au așteptări foarte ridicate de la brandurile care fac parte din viața lor. Ei sunt foarte selectivi în conversațiile pe care le au, iar brandurile au cumva rol în conversațiile respective. Dacă devii irelevant se simte și ești imediat exclus. Față de cum înainte, nu mai e nimeni dispus să își petreacă timpul ascultându-ți banalitățile sau mesajele comerciale care nu au nicio legătură cu ceea ce îl face pe el să se miște, cu ce rezonează el.