Lucrezi deja de 3, 4, 5 ani sau chiar mai bine, fie în agenție fie într-un departament de marketing de la client. Îți faci treaba bine, și jobul e ok, totul e, în mare parte, în ordine.
De ce te-ai mai înscrie atunci la o școală de Marketing și Comunicare?
Am răspuns noi la această întrebare, cu ajutorul absolvenților Școlii. Spre exemplu, Alina Iacob, Brand Manager la Heineken, explică faptul că Școala a ajutat-o să „pună în cutiile care trebuie” niște noțiuni deja învățate la job, dar nu ca la carte:
Iată 14 motive clare pentru care e o idee bună să investești în această toamnă în dezvoltarea ta profesională și să revii pe băncile școlii, o școală unde nu e ca la școală:
1. Caracterul practic, aplicabil
Informațiile explicate și discutate cu profesorii sunt imediat puse în aplicare prin sesiuni de lucru în echipă, ca să fim siguri că ai înțeles și ai reținut. În plus, le poți aplica imediat a doua zi, la birou, după cum ne povestea Alexandra Horvath, șefă de promoție la Modulul Digital, în acest interviu.
Iată ce ne povestește Iulia Niculae:
„Aplicabilitatea Școlii IAA este iarăși un plus foarte mare, pentru că în acest sharing de informație constant, cu exemple concrete, atât din partea profesorilor, dar și din partea colegilor, primeam foarte multe date utile, pe care le integram în proiectele de zi cu zi. Și asta m-a ajutat foarte mult în dezvoltarea profesională, pentru că acele concepte nu rămâneau doar la stadiul de teorie, fie le aplicam direct, fie testam cât de eficiente sunt în diverse campanii locale.”
Interviul cu Iulia, pe larg, poate fi citit aici.
2. Profesori practicieni, cu multă experiență, din cele mai premiate agenții
Profii sunt profesioniști premiați și recunoscuți în piața de marketing și comunicare, iar perspectivele lor diferite și totodată complementare te ajută să îți formezi un mindset corect și să nu rămâi cantonat într-un anume proces ce ține, de multe ori, de fiecare organizație în parte.
Descoperă cine sunt profesorii care predau la Fundamente și cine predă la Digital.
3. Examenul final e gândit ca un pitch
Examinarea finală are două părți: una individuală, în care construiești singur o propunere strategică pentru un brand local și una de grup, mai complexă, unde toți lucrați pe același brand, în echipe de 4-5 persoane.
În cazul Modulului Fundamente, pitchuirea se face în fața comisiei de profesori, așa cum o echipă de juniori și-ar susține propunerea în fața directorului de creație sau a echipei de marketing, oricum pe plan intern.
În cazul Modulului Digital însă, dedicat celor care au acumulat mai multă experiență, pitchuirea se face direct în fața unui antreprenor local. Dintre brandurile cu care au lucrat absolvenții de până acum se numără JuiceIt, AV Stores, Adrian Oianu, MokoFUN.
Astfel, cursanții practică în mod real prezentarea în fața unui potențial client, învață să-și managerieze emoțiile și să fie conciși dar și convingători.
4. Learn & practice as you go
Profesorii îți sunt ca niște prieteni, se alătură fiecărei grupe de lucru ca să le clarificile punctele de tensiune și să se asigure că proiectul ia o formă coerentă. În plus, îi poți consulta pe tot parcursul Școlii, pe măsură ce lucrezi la lucrarea individuală sau la cea de grup, ca să obții un feedback dinamic și să te asiguri că propunerea ta va fi corectă.

5. Informal și deschis dezbaterilor
Predarea și interacțiunea are un stil informal, prietenos, deschis. La Școala IAA ești încurajat să vorbești neîntrebat J să pui întrebări, să provoci vorbitorul, fie el coleg sau prof, să explice, să detalieze ideea. Astfel, cursanții se obișnuiesc cu diferitele tipuri de audiențe și de situații care pot apărea când fac o prezentare internă sau la client, iar mai apoi, în „viața reală” pot gestiona mult mai bine orice problemă.
6. Recunoscută de industria de marketing și publicitate
Școala IAA e recunoscută de către angajatorii din industrie, iar acest lucru îți câștigă de multe ori puncte bonus.
7. Invitați surpriză aduși de profesori
Profesorii aduc invitați din agențiile sau dintre colaboratorii lor, ca să ofere o perspectivă completă cursanților. Spre exemplu, Bogdan Nițu a venit alături de creativul Matei Curtașu și Vlad Popovici alături de Ioana Zvâc și Dragoș Smeu.

Uneori, vin și alumnii în vizită, așa cum a făcut și Laura Ionescu, șefă de promoție la Modulul Digital din 2016.
8. Prieteni noi
La Școală te simți ca între prieteni, te apropii de colegi și de multe ori rămâneți conectați și după terminarea ei. Pentru că aveți cel puțin o pasiune comună: cea a comunicării, publicității, marketingului și lumea e mică.
9. Networking profesionist
Mai mult decât prieteni, ai acces la o comunitate de profesioniști din marketing, comunicare, tehnologie, care îți pot deveni la un moment dat parteneri de business, colegi de birou sau colaboratori care să te ajute să îți aduci la viață proiectul.
O astfel poveste a fost între Auraș Geambașu și Bülent Duagi, care au fost colegi și la Modulul Digital, și în IAA Young Professionals și mai apoi au fondat împreună Mobile Academy. Iată un articol mai larg despre colaborarea lor pe iaa.ro.
10. Învățare socială
Pe lângă prietenii și contacte de business, alegerea atentă a participanților mai vine cu un beneficiu: învățați unii de la alții, nu doar unidirecțional, de la profesor. Atmosfera informală favorizează împărtășirea de cunoștințe, și cum fiecare vine dintr-o industrie diferită și are competențe diferite, aveți foarte mult de învățat și de la colegii voștri.
11. Interacționezi cu industrii în care nu ai lucrat și, poate, cu competitorii
Mulți dintre noi avem câte o industrie pentru care nu ne-am vedea niciodată lucrând: poate tutun, poate politică, poate petrol. Exercițiile de la Școală te fac să îți imaginezi și astfel de contexte și să îți exersezi practic gândirea strategică și înțelegerea unui brand și unui business, fără a fi nevoit să intri practic vreodată în acea industrie.
Totodată, o altă provocare interesantă este colaborarea cu oameni de la competiție, fapt ce îți îmbunătățește inteligența emoțională și capacitatea de relaționare.
Iată ce ne povestește Adriana Albița despre asta:
12. Teren de test
Școala IAA e locul perfect în care să greșești, pentru că e mediu de test, iar greșala ta nu va avea un impact asupra businessului sau colegilor tăi.
E mai bine să facem greșeli la început și să creștem din ele, decât în mijlocul procesului sau la final.
13. Îmbunătățirea abilităților de prezentare, a discursului în fața unei audiențe
Exercițiile frecvente de prezentare culminate de pitchingul din final te ajută să devii un prezentator stăpân pe el, succint, convingător și ușor de urmărit.
În cazul Modulului Fundamente, participanții trec și printr-un curs de Abilități de Prezentare, cu Alina Doica. Însă dacă simți nevoia să îți dezvolți mai mult acest skill, stai cu ochii pe Școala IAA pentru următorul training de Tehnici de Prezentare.

14. Prinzi aripi de a crește
Școala IAA reprezintă o doză concentrată de încredere în sine. Absolvenții se dezvoltă și ca mindset în timpul acestor luni, știu să își construiască mai bine brandul personal și să își dezvolte cariera în direcța în care vor. Nu se mai tem să demareze proiecte personale și pur și simplu fac un salt calitativ în viața profesională.
15. … on a funnier note, nu trebuie să te mai gândești la prânz
Nu mai e nevoie să îți pregătești casoleta, să te întrebi unde mânănci sau ce îți gătești sâmbăta. Prânzul, snackurile și cafeaua sunt incluse, și vin la pachet cu doze de râs.

Te-am convins să faci un upgrade profesional? 🙂